2014. február 9., vasárnap

Jamie McGuire - Gyönyörű sorscsapás


Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632612119
Oldalszám: 450 oldal
Fordító: Szűr-Szabó Katalin

Fülszöveg:
Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében – azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik.
Travis izmos testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van – és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát, és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer.
Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?

Saját véleményem:
Abby egy illegális verekedésen találkozik először Travisszel, ahol a srác az egyik résztvevő. Ekkor még csak nem is sejtik, hogy ez a rövid találkozás megpecsételi sorsukat. 
Később az egyetemen ismét összefutnak, köszönhetően közös barátaiknak. Ám Abby nem úgy reagál Travis közelségére, mint a legtöbb lány. Nem flörtöl vele, nem jön zavarba, teljesen közömbösen viselkedik vele. Travisnek pedig pont ezzel kelti fel a vadászösztönét. 
Egy iskolai csőtörésnek köszönhetően Abby, legjobb barátnőjével, Americával annak pasijához költözik néhány hétre, csakhogy Shepley lakótársa és egyben unokatestvére nem más, mint maga Travis Maddox. Az együtt töltött idő alatt Travis és Abby összebarátkoznak és szinte minden szabadidejüket egymás társaságában töltik. Iskolatársaik elképedve figyelik furcsa párosukat, képtelenek elhinni, hogy az egyéjszakás kalandokat kedvelő srácnak egy lány legyen a legjobb barátja, holott szemmel láthatóan izzik közöttük a levegő. 

Egyszerre akartam és féltem ettől a könyvtől. A megjelenése után óriási hype vette körül nálunk, olyannyira, hogy a könyvesboltban az eladólány is csillogó szemmel, lelkesen ajánlgatta nekem. Ugyanakkor voltak negatív visszhangjai is, és éppen emiatt húztam-halasztottam eddig az olvasását. Ezt utólag sajnálom is meg nem is, egy dolog azonban biztos: örülök, hogy elolvastam. 
Travis és Abby története érzelmileg rendkívül intenzív, így vagy úgy, de megmozgatja az olvasót. Tény, hogy vannak hibái, és közel sem tökéletes, azonban olvasás közben annyira beszippantja az embert, hogy ezekről könnyen meg is lehet feledkezni.
A regény nagy része nem kifejezetten cselekménydús. Legtöbbször ugyanazokat a köröket futjuk. Iskola, menzai kajálás, tanulás, fürdés, alvás, öltözés, buli, csipkelődés Travisszel, randi, esetleg egy kis csajos beszélgetés. Valljuk be, elsőre elég unalmasan hangzik, pedig mégsem az. Van benne valami, egy különleges fűszer, ami megtölti élettel. Lehet, hogy ez maga Travis, nem tudom.
Viszont mindettől válik hitelessé. Könnyen beleképzelhetjük magunkat a szereplők életébe, hiszen mi magunk is ugyanezeket a dolgokat tesszük nap, mint nap.  És, ha a Gyönyörű sorscsapás valamiben nagyon erős, akkor azok a karakterek.
Abby szemszögéből követhetjük nyomon a történéseket, így ő az, akit a legjobban megismerhetünk. Abby bennem vegyes érzéseket keltett. Kifejezetten tetszett, hogy nem borult tíz oldal után Travis karjaiba, és nem alélt el, ha meglátta. Mindvégig volt tartása és racionálisan gondolkodott. Néha viszont fejbe tudtam volna csapni egy lapáttal. Szerencsére ezek a pillanatok nem tartottak sokáig, és nem játszotta el azokat a hülyeségeket, mint a legtöbb főhősnő. A lány, aki valójában volt, szintén roppant érdekesnek bizonyult. Külön pluszpont azért, hogy az írónő nem egyből hozta felszínre a valódi énjét, hanem szépen fokozatosan.
Travis pedig... hát ő Travis. Vérbeli rosszfiú, tele tetoválásokkal, motorral, és szeszélyes természettel, valamint káros szenvedéllyel. Egyszóval az a típus, akit a  legtöbb lány megakar szelídíteni.
Ketten együtt Abby-vel  robbanóelegyet alkotnak. Kihozzák egymásból a legjobbat és legrosszabbat egyaránt. A kapcsolatuk kezdettől fogva intenzív. Legyenek akár barátok, akár annál többek, vagy éppen kevesebbek, a kémia mindig megvan köztük.

"Veszekedtem, nevettem, szerettem vagy sírtam – bármit csináltam is, ha vele csinálhattam, nem akartam máshol lenni"

A mellékszereplők közül is sokukat megszerettem. Mare igazi barát, aki a legnagyobb bajban is kiáll a barátnője mellet. Ráadásul iszonyatosan aranyosak Shepley-vel.
Akit még nagyon kedveltem az Finch. Sokáig nem tudtam elvonatkoztatni az Amerikai pitében lévő névrokonától, ám a vége felé az ő karaktere is kiforrotta magát. Nála az tetszett nagyon, hogy Jamie felhozta ugyan a srác szexuális beállítottságát, mégsem verte nagy dobra, egyszerű, átlagos egyetemistaként kezelte. Megmutatta, hogy attól, hogy valaki a saját neméhez vonzódik, még nem különbözik a társaitól.

A verekedés és Abby titka olyasmi, amivel a fiatalabb korosztálynak szóló történetekben nem sűrűn találkozni, vagy csak nagyon ritkán. Ám mind a kettőnek van egy sajátos hangulata. Travis mérkőzéseit például kifejezettem szerettem. Az írónő félelmetesen jól bemutatta, milyen lehet az ilyen illegális versenyek hangulata. Fogadások, titkos bejárók, felspannolt közönség, tolongás, őrjöngés, és minden más, ami ehhez tartozik. Szívesen olvastam volna többet is erről. (Na jó, bevallom, szeretem a bokszmeccseket is.)

Összességében tehát ajánlom mindenkinek, aki szereti a New Adult műfajt, vagy a megszelídítésre váró rosszfiúkat. Ha másért nem is, de Travisért olvasni KELL! Lányok, higgyétek el, Travis Maddox megér egy misét!


Pontszám: 5/5
Kedvenc szereplő: Travis, Mare, Finch
Kedvenc jelenet: a Maddox család pókerestéje, Abby tetoválása
Negatívum: Parker
Borító: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése