2023. június 12., hétfő

Kelly St. Clare - Szövetség a vámpírokkal

 
Kelly St. Clare: Szövetség a vámpírokkal
 
Kiadó: Álomgyár
ISBN: 9789635705061
Oldalszám: 524 oldal
Fordító: Nagy Boldizsár

Fülszöveg:
Éjfélkor dobják a kockát.
A Le Spyre-vagyon huszonegy éves örökösnőjeként az életemnek epres mojitókból és golfkocsikból kellene állnia. Jól mondom? De én elhatároztam, hogy a saját utamat járom.
Kétségbeesetten menekülök a gazdagok értelmetlen játszmái elől, és magam mögött hagytam a családi birtokot.
Titkos álnév – megvan.
Alvóhely – ööö, olyasmi?
Munkahely – pocsék!
Nagyobbat haraptam, mint amennyit meg tudnék rágni, de ez a legkisebb gondom. A városom egy hatalmas társasjáték. A játékosok természetfelettiek – rohadt vámpírok –, a vezetőjük pedig egy hatalmaskodó trónörökös, akinek nem kívánt figyelme a vesztemet jelentheti. A feladatom, hogy részt vegyek a halálos játékukban, különben a nagymamám és a legjobb barátom meghal.
Villantsd ki az agyaraidat, és lépj be a Vérkötelék-sorozat világába, ahova a USA Today bestsellerszerző Kelly St. Clare vezet el. Szenvedélyben és izgalomban sem lesz hiány!

Saját véleményem:
Kelly St. Clare nevével a Méz és jég trilógia kapcsán ismerkedtem meg, s olyannyira felkeltette a figyelmemet, hogy nem is volt kérdés, olvasni akarom-e az önállóan jegyzett vámpíros para-románcát. A Vérkötelék egy három részből álló urban fantasy sorozat, melyben az emberi örökösnő, Basi véletlenül belecsöppen egy természetfeletti társasjátékba - a hatalmasok játszmájába.

"– Nem szeretem a gazdag pasikat, mert még soha nem találkoztam olyannal, aki ne lett volna seggfej."

A fülszöveg ismeretében, valamint a gyönyörű borító láttán egy badass, vámpíros urban fantasy-re számítottam, így kissé meglepett, amikor kiderült, hogy ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. A Szövetség a vámpírokkal egy milliomos főnök-alkalmazott viszonyon alapuló irodai románc természetfeletti elemekkel megspékelve - ami nem gond, ha az ember lánya szereti az ilyesmit. Bevallom, nekem nem kimondottan ez a kedvenc felállásom.
Basi, a regény hősnője egy dúsgazdag örökösnő, aki dacolva kivételes helyzetével úgy dönt, nem kér a pénzből és a vele járó hatalomból, helyette megpróbál úgy élni, mint az átlagemberek. Mindent maga mögött hagyva az utcán éjszakázik, majd a szegényebb társadalmi rétegbe tartozó barátnője segítségével beleveti magát az álláskeresésbe. Néhány sikertelen próbálkozás után elcsípi a város legtitokzatosabb ingatlanirodájának egyik posztját, ám első munkanapja után legszívesebben felmondana. Kollégáitól pánikrohamok gyötrik és furán érzi magát, főnöke pedig az a szívtipró seggfej, aki előző nap majdnem elütötte.
Olvasóként nem nehéz kitalálni, milyen társaságba is csöppent Basi (amire ráerősítenek a kollégák vonzó külsejéről, s természetfelettien csillogó szempárjukról szóló anekdoták is), s erre ő maga is rövid távon ráébred. Menekvésre azonban nincs lehetőség, hacsak nem akarja szeretteit holtan látni.

Őszintén szólva nehéz erről a történetről véleményt formálni. Eleinte meglehetősen lassan haladtam vele, idegesített a világfelépítés hiánya, továbbá az, hogy a főszereplő családi háttere és indokai is homályosan kerültek csak kifejtésre. A szerző létrehozott egy izgalmasnak tűnő várost, ami társadalmi rétegek alapján különböző színekre bomlott, ám ennél többet nem mutatott meg belőle. Nekem nagyon hiányzott valamiféle magyarázat arról, hogyan is kell elképzelni ezt a mi világunkba ágyazott, fura várost, a lakóit, és úgy unblock az egész működését. Ám ennél is jobban frusztrált az, hogy néhány utalást leszámítva nem derült ki, miért is lécelt le Basi a nagyijától, miért akart örökség nélkül egymaga boldogulni - és akkor itt nem mennék bele abba, hogy ha valaki távol akar kerülni a vagyontól, miért keres a legelitebb helyen munkát... ugyanúgy a hatalmasak között.
Sajnos ez a fajta felszínesség végig kitartott, egyedül Basi karaktere mutatott meg magából többet. Ugyanakkor látom és érzem, hogy van olyan olvasói réteg, akinél gond nélkül tud működni ez az alapvetően domináns férfi-alárendelt nő közötti viszonyra fókuszáló történet. Egyszerűen csak annyi történt, hogy nem én voltam és vagyok a célközönsége, mivel az én ízlésem a fantasy felé billen a chick lit-erotikus vonallal szemben.
Tagadhatatlan viszont, hogy a szerző stílusa lendületes, sodró erejű. Onnantól, hogy hivatalosan is képbe kerülnek a vámpírok és megkezdődik egyfajta fura társasjáték, nehéz letenni a könyvet. Provokatív, szexi, domináns. Kyros tipikus gazdag, beképzelt seggfej, aki lépten-nyomon próbára teszi a kissé naiv, bátortalan hősnőt. 
Ha tehát kedvelitek az ilyen típusú történeteket, és nem zavar, hogy fantasy helyett a szenvedély javára billen a mérleg, akkor érdemes esélyt adni Basi és Kyros párosának. Izgalmas, perzselő, humorral és veszéllyel átitatott paranormális románc ez, ami beléd mélyeszti szemfogait.


Pontszám: 5/3
Kedvenc szereplő: -
Kedvenc jelenet: asztal alatt bujkálós első nap
Negatívum: felszínesség
Borító: 5/5
Sorozat: Vérkötelék #1
Megtetszett? Vidd haza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése