2016. augusztus 7., vasárnap

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 16. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas.
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk.
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva.
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Tizenhatodik nap


50. lépés - Pipa


A feladat maga adott, össze kell firkálni az utasításban megjelölt dolgokat, melyek egyenként, önmagukban is megállták a helyüket, úgyhogy ma ezeket vesézzük ki lépésről-lépésre.
Elsőként láthatjátok a jobb sarokban lévő szamárfület, ami a "kedvenc oldalaidra csinálj szamárfület" részt hivatott jelképezni. Ezzel nem megkerülni szándékoztam az utasítást, csupán kicsit kreatívabban végeztem el. Ami pedig a bal részen látható Zootropolis figurákat illeti... hát ők abszolút spontán jöttek. Akkoriban láttam a mesét, és kellően nagy hatással volt rám ahhoz, hogy a naplómban akarjam látni két új kedvencemet is. Az idézet pedig szintén onnan származik, és arra utal, hogy ehhez a napló kinyíráshoz bizony kicsit változtatni kell magunkon, hogy merjünk olyasmit is megtenni, amitől félünk - az esetleges hibák ellenére is. 
A rajzok elkészítéséhez és a szöveghez ceruzákat használtam, a pipáláshoz tollat, zselés tollat, míg a hátteret sima krétával satíroztam be.


51. lépés - Rock, baby, rock...


A "firkáld össze a borítót" szellemében két dologban voltam biztos. Az egyik, hogy nem fogom összefirkálni/ragasztani a fedlapot, mert imádom. A másik, hogy sürgősen találnom kell valahol ragasztható szegecseket. Úgy látszik, rock korszakom mégsem múlt el maradéktalanul...
Ami a beszerzést illeti... hát közel sem volt olyan egyszerű dolgom, mint gondoltam. Jártam méteráruban, huszonnyolcféle kreatív meg hobbi boltban, de nemhogy az elképzelésemhez illő, még távoli rokon szegecs sem volt. Végül egy teljesen másfajta vásárlás miatt a Kikben akadtam rá álmaim alapanyagára. Ragasztható, kúpformájú, ezüst szegecsekre! És csak 430 forintba kerültek!
A naplóra sima papírragasztóval operáltam fel a drágaságokat, melyek így kellően stabilak lettek. Imádom őket, olyan kis tüsik. 


52. lépés - Lapodon nézek egy gyönyörű szép szivárványt,...


A címoldal összefirkálásánál nem törekedtem semmi extrára, egyszerűen fogtam a szivárványnak megfelelő hét színt (filctoll), és elkezdtem kiszínezni a betűket. Egyszerű, de mutatós.


53. lépés - Porzik a kréta


Elég nehéz úgy kezdeni valamit a Copíright oldallal és a köszönetnyilvánítással, hogy közben ne vesztődjön el a szöveg, de végül csak megoldottam. Fogtam a sárga, rózsaszín, lila és kék krétáimat, és színátmenetet képezve beszíneztem mind a két lapot. És egyébként ez volt az első eset, hogy kipróbáltam a mezei krétát élesben, addig reménykedni sem mertem benne, hogy nem kopik le. 


54. lépés - Khuu, khuu, khuu


Amikor először forgattam a naplót, tudtam, hogy Martin bácsi híres khuu, khuu, khuu-s képét bele kell rajzolnom, mert... Mert egyszerűen illik a napló szelleméhez és kész. Mindazonáltal ez a rajz készült el legkésőbb. Már rég megvolt a szivárványos betűszínezés, és még sok más feladat is, amikor rájöttem, hogy mit is akartam még az utasításokhoz biggyeszteni. Fogtam tehát a ceruzát, megrajzoltam Martin bácsit egy lapra, kiszíneztem, körbevágtam, és mielőtt beragasztottam volna, krétával besatíroztam a lapot, és felrajzoltam egy széttrancsírozott naplót. És voilá! 


Nézzetek vissza máskor is, folytatjuk kihívásunkat!





Megtetszett? Szerezz egyet te is!





Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt.
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól.


a Rafflecopter giveaway

2 megjegyzés:

  1. Én is szegecsekkel díszítettem ki a borítót, bár én a régi övemről szedtem le őket :D ha tudtam volna, hogy van a Kikbe én is onnan szereztem volna be :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az öves megoldás is nagyon jó! :)
      A Kikre én egyébként álmomban sem gondoltam volna, szóval... :D

      Törlés