2013. november 24., vasárnap

Kim Harrington - Clarity

 
November 22-től 26-ig öt állomáson keresztül várunk benneteket a Clarity blogturnén.
Egy izgalmas bűnügyi nyomozás áll a történet központjában, amit főhősnőnk természetfeletti képességei segítségével igyekszik megoldani. Te is láss tisztán!! 3 példányt sorsolunk ki annak a szerencsésnek, aki megfejti a játékot! Ne hagyd ki!


Kim Harrington: Clarity - A tisztánlátó

Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789633733455
Oldalszám:
Fordító: Vincze Judit

Fülszöveg:
Ne hunyd be a szemed.
Kivéve akkor, ha a sötét valóságot már nem tudod elviselni.
Cape Cod turisták által kedvelt városában, Eastportban él egy csodabogár família. Az én családom. Én tisztánlátó vagyok. A bátyám médium. Anyánk telepatikus képességekkel bír. Míg a turisták odáig vannak értünk, a városban az emberek inkább lesajnálnak minket. Bár egy impozáns viktoriánus házban élünk, házi kísértetünk még sincs, és otthonunk földszintjén rendeztük be spirituális vállalkozásunkat: családi jósdánkat.

Saját véleményem:
Clarity édesanyjával és bátyjával Eastportban, a turisták által felkapott üdülővárosban él. Saját családi vállalkozást működtetnek, mely merőben eltér az átlagtól, ugyanis egy jósdát üzemeltetnek.
Clare édesanyja telepatikus adottságokkal bír, a bátyja médium - képes beszélni a szellemvilággal -, míg ő maga tisztánlátó. Elég megérintenie egy tárgyat, és - jó esetben - máris felvillannak előtte az emlékképek. Csakhogy ez közel sem annyira jó dolog, mivel iskolatársai állandóan csúfolják és lenézik. Egyetlen barátja sincs a bátyján, és annak legjobb haverján kívül. Ráadásul élete első pasija, akibe fülig szerelmes volt, részegen megcsalta őt a legnagyobb ellenségével.
Az egyébként békés, nyugodt városkában egy nap valami váratlan történik. Holtan találnak a közeli motelben egy fiatal lányt.  Clare-t exbarátjának apja, a polgármester  felkéri, hogy segítsen a nyomozásban, a lány pedig rábólint. Társául a nem rég érkezett nyomozó fiát kapja, aki bár őrülten dögös, mégis fenntartásokkal viseltetik Clarity képességeivel szemben.

Eleinte sokat gondolkoztam, hogy szeretném-e olvasni ezt a történetet, vagy sem, mert a fülszöveg annyira nem keltette fel az érdeklődésemet. Maga a médiumos téma már akkor is tetszett, de valahogy teljesen más cselekményre számítottam. Ám azt kell mondanom, hogy nem bántam meg, és nagyon is kellemesen csalódtam benne.
Az írónő stílusa kellemes, olvastatja magát, és akár néhány óra alatt be lehet falni a könyvet, vagyis inkább a sorokat.
A család képességeinek ötlete érdekes volt, és jó kis alapot adott a regénynek, sőt még az is tetszett, hogy ők nem a jövőt jósolgatták, hanem mindazt, ami már megtörtént. Viszont, itt jön a buktató, ami a családi vállalkozásukban gyökerezik. Egyrészt nekem kicsit furcsa volt, hogy a nyaraló turistákból éltek, mert nem gondolom, hogy a kikapcsolódásra vágyó emberek jósdákba járnának, vagy, ha igen, akkor is inkább a jövőre kíváncsi a többség.
Másrészt hármójuk közül egyedül Perry, a báty adottsága az, ami valóban olyan szolgáltatást nyújthat a betévedőnek, ami új. Clarity és az édesanyja tudása sokkal jobban illik a rendőrség hatókörébe, vagy valami olyasmihez, ahol nyomozni kell.
Szerencsére az írónő is így gondolta, és ezáltal igen hamar az izgalmak gócpontjába csöppenünk. Ehhez persze szükségünk van egy hullára - kezdésnek -, egy újonnan érkezett rendőrre, meg a helyes fiára, valamint az exbarátra, akinek az apja nem kevés befolyással rendelkezik.
Ebből könnyen arra a következtetésre lehetne jutni, hogy itt bizony megint a romantikáé és a szerelmi háromszögé  lesz a főszerep, de nem. Az igaz, hogy a háttérben alakulgatnak a szálak, és olykor a kémia is befigyel, de valahogy soha nem tör előre, és nem veszi át a nyomozás helyét. Inkább azt mondanám, hogy Kim ezzel óvatosan megágyazott a második résznek.
Viszont, ha már megkapargattam a háromszög felszínét, akkor muszáj elmondanom, hogy nálam nagyon ritka az, hogy ne tudjak választani a két, egymással versengő srác között, de itt most teljesen összezavarodtam. Akármennyire is szeretnék, képtelen vagyok dönteni. Amikor Clare az egyikkel beszélgetett, akkor annak szurkoltam, amikor a másikkal, akkor meg annak. Ha pedig összekerültek, végem volt.  Gabriel és Justin tűz és víz.
Justin, az exbarát bár megcsalta Clarity-t, ami nem helyes - és, ha valaki, hát én mélységesen el is ítélem -, de ugyanakkor látszott rajta, hogy őszintén megbánta a dolgot. És szenvedett. Ráadásul az egész városban ő volt az egyetlen, aki elfogadta a lány adottságát, és nem vetette meg emiatt.
Ezzel szemben Gabrielnek akadt néhány nagyon csúnya beszólása, aminek szintén megvoltak a miértjei. Benne még sok lehetőséget látok a későbbiekre nézve, most éppen csak megismerhettük azt, hogy mi lehet a külső burok alatt.
Gabriel Toscano
Clarity, mint hősnő teljesen rendben volt. Érződött rajta, hogy minden ízében egy kamaszlány, akinek a nyomozás és a rejtélyek mellett megvoltak a maga hétköznapi gondjai is, amikkel úgyszintén meg kellett küzdenie. És az az érzelmi vívódás is érdekes volt, amin a nyomozás alatt ment át. Nem lehet könnyű feldolgozni azt, ha valakinek a bátyja is gyanúsítottá válik. Egyébként halkan hozzátenném, mindentől függetlenül Perry-t egészen egyszerűen imádtam!
Ami magát a krimiszálat illeti, hát az brutális. Akadt néhány tippem, hogy ki gyilkolhatta meg az embereket, de a végeredmény rettentően meglepett. Tipikus esete volt annak, amikor minden nyomot az olvasó elé pakolnak, de az nem veszi észre. Tényleg minden kulcs adott volt a megfejtéshez, de annyira elterelték róla a figyelmet, hogy a valódi dolgok már különösebben fel sem tűntek.
Egyedül az nem tetszett benne, hogy tulajdonképpen maga a rendőr és a polgármester eltűnt, mintha ők a fotelben, összekulcsolt kézzel hátradőltek volna, arra várva, hogy a tinik oldjanak meg egy gyilkosságot! És a srácok (Clarity és Gabriel) minden egyéb gond nélkül bejutottak a helyszínekre, sőt még csupasz kézzel mindent meg is tapizhattak.
Ettől függetlenül - bár nem sok krimit olvasok, és annyira nem is szeretem őket -, úgy vélem, a hozzám hasonló krimi elleneseknek is tetszhet. Szépen felépített, izgalmas, olykor humoros, valamint egyetlen pillanatra sem laposodó el sztori.
A végéhez csak annyit fűznék, hogy aki nem akar megválaszolatlan kérdések, és elvarratlan szálak tengerében őrlődni, az álljon meg azelőtt, hogy Clare utoljára beszélhetne az orosz hölgyeménnyel. 

Összességében tehát ajánlom azoknak, akik néhány óra kikapcsolódásra vágynak, szeretik a tengerparti környezetet, hangulatot, valamint a misztikus közeget, és unják már a sablonos, gimikben játszódó történeteket.


Pontszám: 5/4,5
Kedvenc szereplő: Perry, Clarity, Gabriel
Kedvenc jelenet: a kólás
Negatívum: a tinik nyomozásban kapott szabadkezűsége
Borító: 5/4




Kedvcsináló idézetek


"Az étlap felé böktem az állammal. - Melyik néz ki a legjobban?
Rám kacsintott. - A pincérlány."

"A srác mozdulataiból csak úgy áradt a magabiztosság, a testéből pedig a tűz. Farmerja lógott a csípőjén, fekete pólója viszont izmos felsőtestére feszült. Ahogy elhaladtak a bokszunk mellett, rajtam felejtette sötét szemét, és egy apró mosolyt küldött felém. Én meg ott helyben majdnem elolvadtam.
- Ezt nevezem én az étterem specialitásának... - mormoltam.
- Miatta vagyok itt - szólalt meg Nate.
Felvontam a szemöldökömet. - Nem is tudtam, hogy újabban már két kapura játszol, mindenesetre jó az ízlésed."

"Őrizd meg a nyugalmadat!
Ne süllyedj le a szintjére!
Te úrilány vagy.
Ő csak egy neurotikus kis kurva hozzád képest. 
Kettőtök közül te vagy a jobb. Viselkedj is úgy!
Rendben, már le is csillapodtam. - Fogalmam sincs róla, hogy van Justin, és nem is érdekel.
- Ó, valóban? - mondta. - Azt hittem, sokat gondolsz rá.
Lehet, hogy öngyilkossági hajlama van a csajnak? Azért kötekszik velem, hogy öljem meg?

- Jinnie vagyok - csilingelte a lány, és büszkén kidüllesztette a mellét. Tizenhat lehetett, és nem tűnt egy matekzseninek. - Itt nyaralok a szüleimmel, és pont a házatok előtt estem el a görkorimmal egy repedésen. Perry segített ellátni a sebem - mutatott rá a térdén egy jelentéktelen horzsolásra.
- Bizony, ilyen az én bátyám! - mondtam. - Minden lányt készségesen leápol."

"Belépett a hallba, és körülnézett. - Csak néhány percig voltunk itt, mikor elvittük tőletek Jonit. nem volt lehetőségem szétnézni. - Elhalgatott. - Másra számítottam.
- Mégis mire számítottál? Mennyezetről lecsüngő voodoobabákra?
Elvigyorodott. - Egyre biztosan, amelyik hasonlít rám.
- Azt az ágyam alá rejtettem."

"Vizes fürtjeimet hagytam szabadon száradni, hogy kis idő múlva jó frizurám legyen. A pára szörnyű dolgokat művelt velem. Sokkal jobban mutatnék egy sivatagban."




Nyereményjáték


Szeretnél te is tisztán látni és nyerni vele három könyvet?
Nem kell mást tenned, mint az érzékszerveidre hagyatkozni - helyesebben, most a főhősnő érzékszerveire. Mindennap különböző képesség nevének a betűi vannak elrejtve a bejegyzésekben, ám egy kimaradt. 
Hogy melyik az? Ezt te találd ki a végén.



Nézzetek be a turné többi állomására

11/22 Kelly & Lupi olvas - Trailer + Álomcasting
11/23 Insane Life - Bűnügyi tisztánlátók
11/24 Dreamworld - Kedvcsináló idézetek
11/24 Deszy könyvajánlója - Borítómánia
11/25 Könyvszeretet - Interjú az írónővel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése