2024. július 28., vasárnap

Blogturné extra - Loveless

Alice Oseman legújabb magyarul megjelent regényének főszereplője örök romantikusként definiálja magát, ám még sosem volt igazán szerelmes senkibe és nem is csókolózott soha. Ez a történet nem csak Georgia első egyetemi évéről szól, hanem arról, hogy bogozza ki a szerelemhez és a testiséghez kapcsolódó érzéseit, majd fogadja el önmagát.Tartsatok bloggereinkkel a Loveless ​– Szerelem nélkül című regény blogturnéján, és ne feledjetek el játszani se, hiszen a Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően egy szerencsés olvasónk a turné végén megnyeri a könyvet!




Kedvcsináló idézetek


"– A barátság is lehet épp olyan intenzív, gyönyörű és végtelen, mint a szerelem. Mint hogy a szeretet ott van mindenhol körülöttem: ott van a szeretet a barátaim iránt, ott van a szeretet a festményeimben, ott van a szeretet önmagam iránt. Még a szüleim iránti szeretet is ott van valahol. Mélyen – nevetett, és nem tehettem róla, de én is mosolyogtam."

"Azt gondolom, igazán csodálatos, hogy te nem érezted a társaink nyomását mostanáig, hogy bármit csinálj. Nem kényszerítetted magad semmire, amit nem akartál megtenni. Nem csókoltál meg valakit, csak mert féltél attól, hogy lemaradsz. Igazából, azt hiszem, ez a legérettebb dolog, amiről valaha hallottam."

"Ha az egyetemi tapasztalat alapja, hogy rossz döntéseket hozz, legalább egyvalamit jól csináltam."

" Oké – mondta Pip –, átjövünk ma este.
– Tényleg nem kell.
– Nem, felismerem a segélykiáltást.
– Nem kiáltok segítségért.
– Sürgősen szükségünk van egy pizzaestre.
Azonnal átláttam rajta.
– Te csak egy lehetőséget akarsz, hogy újra beszélhess Rooney-val, nem igaz?
Pip hosszan rám nézett.
– Talán így van – mondta. – De törődöm veled is. És törődöm a pizzával."

"Én csak. Szeretem. A szerelmet.
Tudtam, hogy ez nyálas, de nem vagyok egy cinikus alkat. Talán álmodozó vagyok, aki szeret epekedni, és hisz a szerelem varázsában. Mint a főszereplő pasi a Moulin Rouge-ból, aki Párizsba szökik regényeket írni az igazságról, szabadságról, szépségről és szerelemről annak ellenére, hogy valószínűleg azon kellene gondolkodnia, hogy munkát szerezzen, és egyáltalán tudjon miből ételt venni."

"Hogy szomoríthat ennyire el az, hogy feladok valamit, amit valójában nem is akarok?
Szánalmasnak éreztem magam, amiért elszomorodom emiatt. Bűnösnek éreztem magam, hiszen vannak olyan emberek, mint én, akik boldogok."

"– Tényleg rávetted Jasont, hogy beleegyezzen ebbe? – kérdezte Pip. – Nem mondta nekem, hogy beleegyezett.
– Megvannak a módszereim – mondta Rooney. – Nagyon meggyőző vagyok.
– Inkább nagyon bosszantó.
– Nincs különbség."

"– Próbáltad már valamelyik randiappot?
A telefonra néztem. Sosem találkoztam senkivel a korosztályunkból aki randiappot használt. Tétováztam.
– Használnak a korunkbeliek randiappot?
– Tizennyolc éves korom óta használom a Tindert.
Legalább tudtam, mi az a Tinder.
– Nem igazán hiszem, hogy nekem való.
– De honnan fogod megtudni, ha nem próbálod ki?
– Nem hiszem, hogy mindent ki kell próbálnom, hogy tudjam, nem szeretem."

"– Stresszes? Elnöknek lenni?
– Néha. De megéri. Azt érezteti velem, hogy valami fontosat csinálok. És hogy része vagyok valami fontosnak. – Kifújta a levegőt. – Én… sokáig egyedül csináltam a dolgokat. Tudom, milyen érzés teljesen egyedül lenni. Szóval most próbálok meggyőződni arról… hogy egyetlen queer embernek sem kell így éreznie ebben a városban."

"– Életem során sohasem voltam még belezúgva senkibe – mondtam. Kezdett minden leülepedni bennem. Még sosem voltam belezúgva senkibe. Se fiúkba, se lányokba, egyetlen emberbe sem, akivel valaha találkoztam. Mit jelent ez? Jelent bármit?"




Nyereményjáték


Alice Oseman előszeretettel ír LGBTQIA+ karakerekről, a Loveless - Szerelem nélkül főszereplője például két, az irodalomban ritkán reprezentált “címkét” is magáénak tudhat, és játékunk is ezzel kapcsolatos! Mostani játékunkban a különféle LGBTQIA+ zászlókat kell felismernetek, és megírni a rafflecopter megfelelő rubrikájába, hogy kikhez tartoznak.
Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!



Nézzetek be a többi állomásra is

07/21 Csak olvass! 
07/25 Utószó 
07/28 Dreamworld ~ idézetes extra 
07/29 Dreamworld 
07/30 Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése