2016. július 5., kedd

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 1. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas. 
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk. 
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva. 
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Első nap


1. lépés - Ismerkedés a naplóval



Az elmúlt hét során epekedve figyeltem minden boldog Nyírd ki a naplót! tulajdonost, miközben a saját példányom megérkezésére várakoztam. Július elsején végül, teljesen váratlanul hozzám is megérkezett a csomag, melyet minden finomkodás nélkül téptem szét. 
Az előzetes beszámolók alapján nagyjából tudtam, mire számíthatok, mégis... annyira aranyos, hangulatos könyvvel találtam szembe magam, hogy komoly kétségeim akadtak azt illetően, miként fogom én ezt kinyírni... 
Egyébként ahogy az a fentebbi képen látható, a könyv széle lekerekített, naplószerű - funkcióját tekintve strapabíróbb is emiatt. A második dolog, amit ki kell emelnem külalakot illetően, az a ragasztócsík négyzet, mely pont ugyanolyan tapintású, anyagú, mint a valódi. Egyszerűen elképesztő, mennyire élethű kinézetre és tapintásra is, engem teljesen megbabonázott. Ahányszor kinyitom a naplót, muszáj megsimiznem. :D
A belső kivitelezést illetően ugyancsak masszívabb anyagú papírról beszélhetünk, mely bizonyos feladatoknál nagyon jól jön, mint ahogyan a rövid kellékismertető, és használati útmutató. Utóbbiakról később, a kihívás során még mutogatok képeket, most viszont ugorjunk a 2. lépésre.


2. lépés - Vágjunk bele (lightosan)


A külső-belső ismerkedés után egy egyszerű feladattal kezdtem, az adatok kitöltésével, ami az ábra tanúsága szerint merőben eltérő az átlagtól. Itt ugyanis a nevünket hét különböző formában kell beleírni (normálisan, fehérrel - ehhez fehér ceruzát használtam -, olvashatatlanul, apró betűkkel, visszafele - mázli, hogy fentről lehet puskázni -, nagyon halványan - sima ceruzával próbálkoztam, de nem mondhatnám, hogy túl halvány lett -, és hatalmas betűkkel), a lakcímmel, telefonszámmal kiegészítve (melyeket a fotózás kedvéért most kihagytam).
Felhívnám a figyelmeteket arra a tévhitre, hogy egyszerű feladat - mert nem. A megszokott kézírást hirtelen elhagyni nem is annyira könnyű, mint gondolnánk, hát még picibe vagy nagyba lekörmölni.


3. lépés - A napló korrigálása


Keri Smith rettentő ravasz ember, már rögtön az elején próbára teszi az embert. Arra kér, szándékosan hagyd üresen az oldalt. Oké. Vagyis, várjunk csak! Ez az oldal már nem üres, hát nem tud ez semmit? Ott áll rajta az utasítás, ami valami. Tüntessük el, tegyük újra üressé, hagyjuk úgy, ahogy van, vagy mondjuk el a véleményünket? Rajtunk áll!


4. lépés - Elő a színekkel


A naplóban lehet sorban haladni a feladatokkal, de tetszés szerint ugrálhatunk; negyedik lépésnél én az utóbbi opciót választottam. Szerettem volna végre valami igazán látványosat, színeset, csinálni, ami azzal jár, hogy magamat is bekoszolom. 
Elsőként egy egyszerű rendőrségi nyomozásba illő ujjlenyomatot terveztem, ám végül az egész tenyerem hupikék lett, és azt kell mondanom, őrült jól szórakoztam! Idejét sem tudom annak, utoljára mikor mázoltam be a kezemet, hogy nyomdázzak vele. Imádtam újra előásni a  gyermeki énemet. És bizony valamikor mosolyra is görbült a szám, annyira mókás volt ecsettel kenegetni a tenyeremet és nyomdázni egy könyvbe. 
Funfact: a feladat végeztével a kutyusom is megjelent, aki épp akkor döntött úgy, hogy megölelget, puszilgat, úgyhogy a végére lett egy hupikék vizslatörpöm is.


Nézzetek vissza holnap is, folytatjuk egy kis King's Landing mókával! 




Megtetszett? Szerezz egyet te is!




Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a www.dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt. 
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól. 





6 megjegyzés:

  1. Én kicsit béna vagyok a facebookhoz így nem tudom belinkelni a megosztást a rafi dobozba :/ Nagy Dorina néven osztottam amúgy meg.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Valami nem stimmel.
    Folyamatosan visszadobja a gmail az e-malt. :( Nem tudom átküldeni a képeket. :(
    Másnál nincs gond?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Próbáld meg www. nélkül, mert most látom, véletlenül azt is a címhez írtam. Vagy ha így sem megy, akkor facebookon is el tudod küldeni. :)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen!
      Úgy látom, így átment. :)

      Törlés
    3. Már azt hittem nálam van a gond!

      Törlés