2023. november 30., csütörtök

Blogturné extra - Ariadné


Az ókori Görögország kultúrája nem csupán lefektette a ma ismert világunk alapjait, de a mai napig meghatározza azt. Mítoszait rengetegféle adaptációban láthattuk és olvashattuk már. Ezúttal Ariadné történetének újragondolását olvashatjuk, melyben természetesen Thészeusz és a Minótaurosz is szerepet játszik. Jennifer Saint regénye a Könyvmolyképző Zafír Pöttyösei között jelent meg magyarul. Tarts velünk, ha kíváncsi vagy, mit gondolunk a kötetről!




Kedvcsináló idézetek


"Nem tudhattam, hogy ráeszméltem a női sors egyik nagy igazságára: bármilyen ártatlan életet élünk is, a férfiak szenvedélye és kapzsisága elpusztíthat bennünket, és ez ellen az égvilágon semmit sem tehetünk."

"Hónapokon keresztül mindennap arról álmodtam, hogy Hippolütosszal elszökünk. Miért vetettem egy férfiba a hitemet pont én, a krétai és athéni Phaidra? Hiszen tudhattam volna, hogy valójában csak el akarok menekülni innen."

"Csak szörnyetegként ismertem Meduszát. Eszembe sem jutott, hogy bármi más is lehetett. Perszeusz történetei mellett nem fért meg Meduszáé."

"Az isteneknek fogalmuk sincs, milyen szeretni, mert elképzelni sem tudják, milyen az, ha valaminek, amit élveznek, vége szakad. Az ő szenvedélyük nem izzik olyan fényesen, mint a halandóké, hiszen bármire vágynak is, bármikor rendelkezésükre áll. Mégis hogyan lennének képesek becsben tartani, csodálni bármit is? Számukra minden futó szórakozás, és amikor ráuntak, jön majd egy újabb, és még egy, és még egy, míg világ a világ."

"– Ó, Ariadné! – Phaidrát szemlátomást zavarta, milyen ostoba és lassú felfogású vagyok. – Mit tudtam én korábban az igaz szerelemről? Amikor Thészeusz megérkezett Krétára, gyermek voltam még. Elkápráztatott a maga köré vont illúzióval, de hamar rájöttem, milyen ember valójában, így a szívem tiszta és érintetlen maradt. Hippolütosz érkezéséig fogalmam sem volt róla, hogy csordultig telhet ilyen gazdag érzelmekkel. Thészeusz megtestesült ellentéte. Olyan komolyan vesz mindent, míg Thészeusz figyelmetlen, olyan gyengéd, míg Thészeusz rideg. És annyira erkölcsös, nem úgy, mint a hitvány, alávaló apja!"

"– Mégis mi köze a szerelemnek az észhez? – bukik ki belőlem rekedtesen."

"Többé nem a bátor hősök jelentették a világot; túl gyorsan megtanultam, miféle női fájdalom lüktet kimondatlanul a férfiak nagy tetteit zengő történetekben."

"– Remélem, bárhová kerülünk is, a lehető legmesszebb lesz innen, és együtt maradhatunk. – Karcsú ujjait összefűzte az enyémekkel a karján. – Elképzelni sem tudom, mi lenne, ha itt hagynál. "

"– Ha a sors istennői döntenek, az istenek sem avatkozhatnak közbe. Minden halandó élete azon múlik, hogyan fonják a fonalát, és minden halandó életét veszti, amikor elvágják. Meggyászoltam a gyönyörű Ampeloszt, de az emberek életét irányító szabályok szerint eltávozott, és nem forgathattam fel fenekestől a világot azért, hogy megmentsem, hiába szerettem úgy. Annyit tehettem, hogy a halála pillanatában megragadtam a lelke fényét, megmentve őt az alvilág hűvös örökkévalóságától. Elhelyeztem Ampeloszt a csillagok között, hogy a szépsége beragyogja az éjszakai égboltot, és minden ember kedvére csodálhassa."

"Nem fogom megkérdőjelezni a saját értékemet egy olyan férfi miatt, aki semminek nem ismeri az értékét."




Nyereményjáték


Játékunk az ókori görög istenekre fókuszál. A feladatotok, hogy az állomásokon felsorolt jelzők alapján kitaláljátok, melyik istenre gondoltunk.
Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!


folyó, árvíz, földrengés




Nézzetek be a többi állomásra is

11/26 Readinspo
11/28 Könyv és más
11/30 Dreamworld
12/02 Dreamworld
12/04 Insane Life

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése