2015. május 6., szerda

Megnyílt az első Könyvmolyképző bolt - élménybeszámoló


Ma egy sokak által vágyott álom vált valóra. A Könyvmolyképző megnyitotta első könyvesboltját a Westendben, a régi Ulpius bolt helyén. 

Emlékszem, évek óta ábrándoztam arról, milyen jó lenne, ha lenne egy olyan bolt, ahol a kiadó könyvei vannak, és ahova személyesen be lehet menni nézelődni, tapizni, beleolvasgatni a regényekbe, és természetesen megvenni őket. Így amikor a Könyvfesztiválon megtudtam, hogy ez végre megvalósul, nagyon boldog voltam, az pedig már csak extra hab volt a tortán, hogy ilyen rövid időn belül megtörténik mindez.

Könyvfesztivál óta felcsigázva vártam, hogy elérkezzen a mai nap. Még a meghívómat is kitettem a polcra, hogy lássam. Aztán a kiadónak hála adódott egy olyan fantasztikus lehetőség, hogy meghívást kaptam a sajtós megnyitóra, ami kicsit korábban volt, mint a meghívós. Ha azt mondom, bezsongtam, mint egy méhraj, nem túlzok. Az utolsó napokban már alig vártam, hogy május 6-ra érjünk a naptárban. 
És megtörtént, elérkezett a nap. Jól elterveztem, hogy már órákkal korábban odamegyek, elugrom még elintézni egy-két turnés átvételemet, de annyira odaragadtam A szökött királyhoz (Jennifer E. Nielsen), hogy kicsit megcsúsztam. Mindezek után az egyébként is 20 percenként járó buszomból is kimaradt egy, és amikor 15:10-kor még a megállómban topogtam, már kezdett elönteni a pánik, hogy nem fogok odaérni 4-re. De akkor megjött a busz *ide képzeljetek ünnepélyes fanfárokat*... csakhogy a kedves sofőr úgy érezte, minden tűsarkas, fagyit nyalogató, totyogó nénit át kell engednie a zebrákon. Jól sejtitek, az idegeim kezdtem cafatokban lógni, de hála a 3-as metró hiperszupergigamegajófej vezetőjének - aki látta, hogy az életemért rohanok, pedig ő már csukná az ajtókat -, aki megvárt. Innen is köszönöm, életet mentett!

Öt perccel a megnyitó előtt, mint szélvész megérkeztem. Kifulladva, de boldogan konstatáltam, hogy még senkit nem engedtek be, és a blogger lányokat-fiúkat is megláttam. Egyből oda is csapódtam Deszy-hez, Fummie-hoz, Teklához, Lupihoz és Dave-hez, majd később megérkezett Kelly is.
Kintről nézegettük, hogy sürgölődnek bent a kiadó munkatársai, beszélgettünk, és örömködtünk, amikor ki-kiszúrtunk egy-egy ismerős könyvet. Aztán szép lassan felhúzták a rácsot, és megindultunk befelé.

Elsőre a külön Árnyvadász oszlopon akadt meg a szemem - Árnyvadászként kész Kánaán volt. Majd másodikként a mennyezeten. Az valami egészen elképesztő látványt nyújt! Könyvek lógnak le a plafonról! (Mielőtt a szívetekhez kapnátok, teljesen könyvbarát technikával lettek felfüggesztve, nincsenek megcsonkítva, megrongálva, könyvmolyhoz méltó módon ékesítik a boltot.)
Túljutva az első néhány ámuldozáson, amennyire tudtam, megpróbáltam feltérképezni, szemrevételezni a boltot. Azt kell mondanom, nagyon kifinomult, elegáns, a kiadóhoz méltó. Berendezését tekintve egyelőre még nincs nagy változás az ulpiusos korszakhoz képest. Körbe, három oldalon, a fal mentén vannak a fekete polcok, tele könyvekkel, középen néhány körbejárható "állvány", és a kirakati rész előtt, oszlopokon csücsülnek a zsákbamacskák.

Sokat nem nézelődhettem, épp csak annyi időm maradt a megnyitó előtt, hogy lőjek néhány képet (amiknek a minőségéért elnézést, de a telefonom csak erre volt képes). 

Maga a megnyitó igazán érdekes élmény volt. Katona Ildikó mesélt a kiadóról, az útról, ami a bolt megnyitásáig vezetett, jövőbeli terveiről, és szóba került a bolt üzemeltetése jelentette halálugrás is. Merthogy sokan merész dolognak tartják ezt a lépést az ulpius drámája után. Ildikó viszont elárulta, hogy bízik az olvasók jelentette védőhálóban, másrészt pedig jó tanulásnak, tapasztalásnak fogja fel az egészet. Az évek óta sikeresen működő webshop után a bolt egy merőben új élmény lesz a kiadónak és nekünk, olvasóknak is egyaránt. 
Elhangzott még, hogy a kiadó folyamatosan keresi az újabb helyeket, elsősorban a fővárosban, de a többi városban is mérik az igényeket - főként Szegeden. Év végéig nem kizárt, hogy újabb üzleteket is nyissanak, ám ezek létszámát 6-7 boltban maximalizálták, annál semmiképp sem akarnak többet. 
Ami ezt a boltot illeti, júliusig jelenlegi formájában, Pop Up boltként funkcionál, aztán majd júliusban bezárnak egy hónapra, hogy felújíthassák, és kiadó- és olvasó közelibbé tegyék. Ehhez már meg is találták a megfelelő céget. Kíváncsian várom, milyen ötletekkel rukkolnak elő. :)

Ildikó beszéde után lehetőségünk volt kérdéseket feltenni, amivel inkább a sajtós réteg élt, mintsem a bloggerek. Ennek egyszerűen az volt oka, hogy mi - beleértve minden olvasót, bloggert, kmk fant - jobban ismerjük őket. Hogy egy példát mondjak: volt aki a garanciajegyekre kérdezett rá, tehát ezt a részt nem firtatnám.
A tapsvihar után pedig elszabadult a Pokol. Na jó, az nem, de mindenki megindult nézelődni.
Fummie-val én betámadtam a zsákbamacskákat, imádom találgatni őket. Vagyis imádtam volna, de csúnyán beletört a bicskám. A sokból össz-vissz hármat találtam ki. 
Ó, és egy gondolat elejéig visszaugranék Ildikó beszédéhez: lesz zsákbamacska a webshopban is valamikor! Úgyhogy, ha több poszt nem születne a blogon, ne haragudjatok, rájuk cuppantam, és azokat találgatom éjjel-nappal.

Ahogy Ildikó is említette, a boltban megtalálható minden könyvmolyképzős könyv - illetve jelenleg nem minden, mert én nem találkoztam a Mennyei tűz városával, a Touch novellával, vagy a Magisztériummal -, sőt, más kiadók népszerűbb kötetei is ott csücsülnek. Főként az alábbi kiadóktól: Ciceró (A beavatott sorozat), Alexandra (Trónok harca), Athenaeum, Ulpius (A szürke ötven árnyalata), Móra (LOL-könyvek), stb. A jövőben pedig tovább bővülhet ez a szekció is, attól függően, mire van igény. 

Nézelődés közben rettentően elszaladt az idő, főként úgy, hogy random kis beszélgetős csapatokat alakítottunk ki. Mire Deszy nekiállt blogturnés interjút készíteni velünk, már meg is kezdődött a meghívóval rendelkezők megnyitója. 
Az viszonylag rövidebb volt, de annál lelkesebb. Sajnos én nem sokat hallottam belőle, mert éppen a bolt túlsó végében álltam, de a hangulatban nem volt hiba.

Miután kezdett nagyon melegünk lenni, kilógtunk pár órára, és beültünk a mekibe fagyizni, hülyéskedni. Három költözés után végre sikerült találnunk egy olyan helyet, ahol mind a kilencen elfértünk (Deszy, Fummie, Dave, Anett, Tekla, Tibi, Petra és Rea), és onnantól nem volt megállás. Beszélgettünk mindenféléről, a boltról, Marvel filmekről, könyvekről, helyes pasikról, blogos-turnés dolgokról, és átnéztük az ajándékcsomagunkat, amit kaptunk. Végre van filmes borítós Csontvárosom! Alec ♥

Némi pihenés, hűsölés után visszamentünk a kiadó boltjába, de ekkor már inkább csak beszélgettünk írókkal, fordítókkal, ismerősökkel. Deszy szemfülességének hála pedig kiszúrtuk Kamper Gergőt, akit le is támadtuk, hogy dedikálja a Csontvárosunkat. Majd jól kiveséztük az Árnyvadász könyveket, fordítást, és minden ehhez kapcsolódó dolgot. Aztán befutott Bea is (On Sai), de nekem ekkor már sajnos haza kellett jönnöm... Kifele még azért kis híján szó szerint belefutottam Mazsi(drazsi)ba, aminek rettentően örültem, hisz vele mindig öröm beszélgetni. 

Összességében tehát ez egy remek nap volt. Számomra óriási élmény volt mind a szuper megnyitó, mind a kedves, nyílt kiadós munkatársakkal való találkozás, mind pedig az ismerősökkel való beszélgetés, nevetgélés. És nem csak könyvek között lehetett tobzódni, hanem finomságokat is lehetett kóstolni (nekem ez sajnos kimaradt). Erre a későbbiekben is lesz lehetőség, így ha tudtok, mindenképp menjetek be! Akár csak nézelődni is.

Köszönöm a meghívást a kiadónak, és szívből kívánom, hogy egy stabil háló tartsa meg őket, hogy minél tovább fenn tudjanak maradni, és elárasztani minket minden jóval. Sok Sikert!


Íme néhány kép a boltról:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése