2015. szeptember 26., szombat

Parádi Orsolya - Pandala-szigetek



A Kolibri Kiadó gondozásában jelent meg Parádi Orsolya lenyűgöző Pandala-szigetek színezőkönyve felnőttek számára. 
Mostani blogturnénk kissé rendhagyó, hiszen színeztünk, alkottunk és minden képességünket latba vetettük. Gyere és kísérd végig a blogturnét és tiéd lehet a színező egyik példánya!


Parádi Orsolya: Pandala-szigetek (színező)

Kiadó: Kolibri 
ISBN: 9786155541698
Oldalszám: 32 oldal

Fülszöveg:
Parádi Orsolya neve sokaknak ismerősen cseng már, hiszen ő az, aki varázslatos mesét lehel bármelyik kavicsba. Rendszeresen tart – Magyarországon és külföldön egyaránt – felnőtteknek szóló workshopokat, illetve gyerekfoglalkozásokat, ezekre az alkalmakra mindig visz magával színezőt is. Az itt szerzett tapasztalataiból, valamint a lelkes visszajelzésekből született ez a csodálatos füzet, mely a Pandala-szigetek varázslatos világába kalauzol minket. 
Ha elmerülünk e különleges mesevilágban, és színekkel töltjük meg Parádi Orsolya különleges teremtményeit, garantáltan elmélyült szórakozást és aktív pihenést csempészhetünk stresszel teli világunkba.
Az első, magyar alkotótól született, felnőtteknek szánt meditatív színezőt – melynek minden vonala egyedi és kézzel rajzolt – élvezettel forgathatja bárki, aki egy kis belső csendre vágyik!
A pandala szót a görög pan (Pangea, Panthalassza) és a szanszkrit mandala szavak ötvözésével találtam ki. Egy olyan ősi helyet és állapotot jelöl, ahol zavartalanul élnek együtt az élőlények. A színező megrajzolásakor igazán belevetettem magam a részletekbe, az apró motívumok tengerébe. Remélem, nagy örömöt és kikapcsolódást jelent majd megtölteni színekkel a képeket!  Parádi Orsolya

Saját véleményem:
Hónapokkal ezelőtt bombaként robbant be a köztudatba a felnőtt színező őrület, természetesen kis hazánk sem maradhatott ki a mókából. Bevallom elég sokáig igencsak szkeptikusan álltam az egészhez. Nem értettem, ki az, aki a mai, rohanó hétköznapokban - amikor egyébként is olyan kevés idő jut a szórakozásra -, képes leülni, és csak úgy, ötéves gyerek módjára színezgetni, ahelyett, hogy olvasna, mozizna, bulizna vagy bármi más. De ami még ennél is kevésbé fért a buksimba, az az, hogy emberek egy gyerekszínező sok tízszeresét adják ki mindezért.
Tehát ott álltam értetlenül, hüledezve, hitetlenkedve, mialatt szinte napról napra bukkantak fel újabb és újabb színezők, ráadásul a környezetemben is egyre többen ragadtak ecsetet, ceruzát, filctollat, miközben a közösségi oldalakat valósággal ellepték a gyönyörűbbnél gyönyörűbb alkotások, és végül arra eszméltem, hogy kedvem támadt kipróbálni ezt az egészet. Alkotni akartam. Ezen a ponton, mintegy égi jelként rátaláltam a Pandala-szigetekre, ami első látásra tökéletesen megfelelt mindennemű elvárásomnak: magyar művész készítette, családbarát áron kínálták, ideális terjedelemben.

Ahogy megkaparintottam első felnőtteknek szóló színezőmet, tüzetesen megnézegettem a rajzokat, felkaptam színes ceruza készletemet és hegyezőmet, majd elvonultam, hogy békés kis magányomban kiélhessem kreativitásomat a kiválasztott képen. Elsőként virágkötő énem és emlékeim kerekedtek felül, arra gondoltam, alkalmazom a vizsgamunkás tervdokumentációmnál használt technikákat. 




A kezdeti elképzeléseimből semmi nem lett végül, teljesen más színeket, trükköket vetettem be, minthogy az első néhány vonás után elvesztettem mindennemű kapcsolatomat a gondolataimmal és a külvilággal, csak a színező és én léteztünk. Arra lettem figyelmes, hogy minél több szín tölti ki az addig hófehér területeket, annál izgatottabban várom a végeredményt. Már-már célommá vált minél gyorsabban, minél szebben életre kelteni az addig halott lapot. Nem érdekelt, hogy leszakad a karom, hogy a fejenálláson kívül már minden testhelyzetben megfordultam, csak a cél számított.
A színezés egyszerre frusztrált sebességbeli korlátaim miatt, és nyugtatott meg; ám az tény, hogy a hétköznapi gondokat, bajokat messzire száműzte.




A cél tehát adott, élettel felruházni a semlegest, ehhez pedig elengedhetetlenek a színek. Fejben előre eldöntheted, mit szeretnél kihozni egy-egy ábrából, de valószínűleg a lelked, és amire éppen abban a pillanatban szüksége van, dominálni fog. Mindegy, hogy pasztell, élénk, világos vagy sötét, de azalatt a néhány óra alatt, amíg használod vagy nézed őket, tudat alatt hatnak rád. Megnyugtatnak, felpezsdítenek, energiával töltenek fel.
Én például azt vettem észre magamon, hogy vonzódom az intenzív, pulzáló, vidám színekhez, és ez a színezésen túl is elgondolkodtatott - már csak azért is, mert ez más területeken eddig nem ütközött ki.
Tehát annak ellenére, hogy nem regényről beszélünk, mégis ugyanúgy pörgeti az agyadat azután is, hogy letetted. Csak nem közvetlenül, hanem közvetetten.




Ám nem csak a színek pszichológiája és hatása érdekes, hanem az, ahogyan a színezőben rejlő ábrák megmozgatják az ember fantáziáját. A Pandala-szigetekben a konkrét minták (kolibrik, halak, baglyok, pillangók) mellett számos nonfiguratív vagy olyan rajz is található, amiről nem lehet tényszerűen eldönteni, mi az. Rajtad áll, mit hozol ki belőle, mivé varázsolod.
A fentebbi fotón egy határesetet láttok, ami így kiszínezve talán határozottan tigrisnek mondható, önmagában viszont lehet akár oroszlán is. Jómagam rengeteget agyaltam rajta, hogy melyik vonalon induljak el. Legyen oroszlán? Vagy tigris? Esetleg hagyjam a képzeletemet szabadon szárnyalni?
Kicsit olyan ez mint az írás. Megalkothatod saját vizuális sztoridat, és garantáltan nem találsz még egy ugyanolyat.




Másfajta színező még nem fordult meg a kezemben, de az biztos, hogy a Pandalában mindenki talál magának való nehézségű, mintájú képeket. Vannak egyszerűbbek, nehezebbek, elnagyoltabbak, közepesen kidolgozottak vagy rettentően aprólékosak. Lehet kísérletezni, mi az, amihez jobban vonzódsz, miben tudod kiélni magad.
Én például kipróbáltam az összeset, és rá kellett jönnöm, hogy valahol az aranyközépút az irányom. A nagy, szabad terek túl sok szabadságot hagytak számomra, míg a pici-apró mintákat egy bizonyos mennyiségig élveztem, ám egy idő után monotonitásba fulladtam. Ellenben a nem túl tág, de nem is túl keskeny korlátok között csak úgy lubickoltam. Igaz, a vonalakból való kiszaladás terén van még hova fejlődnöm...
A Pandalának hála viszont mindig olyat választhatok, amilyet éppen akarok. Ha pepecselni van kedvem, pepecselek, ha meg szabadságra vágyom, akkor széles vonalakat húzok.




Arra viszont felhívom a figyelmet, hogy egy kép bármennyire is egyszerűnek nézzen ki, nem az. Alsó hangon egy-két óráról, olykor többről is beszélünk. Természetesen nem kötelező addig ülni/feküdni, amíg kész nem leszel vele, de ha le is teszed, úgyis addig fog motoszkálni a fejedben, amíg vissza ne mmész hozzá.

Mindent egybevetve úgy vélem, Parádi Orsolya színezője tökéletes választás lehet azoknak, akik most akarnak belevágni ebbe az őrületbe, és azoknak is, akik már jártasabbak benne. Mint ahogyan férfiak, nők, kicsik és nagyok is örömüket lelhetik a Pandala-szigetekben. De jó ha tudjátok, ha egyszer színest vesztek a kezetekbe, nincs megállás.
Amellett, hogy kikapcsol, számtalan egyéb jótékony hatással is bír. Az alapvető színterápia mellett remek önismereti tréning gyanánt is szolgál. Az ember rengeteg olyan dologra jöhet rá, amit addig nem is sejtett magáról. Szóval ha azon gondolkoztok, hogy belevágjatok-e, akkor határozottan azt mondom: IGEN!




Színezhető könyvjelzők


Ha kedvet kaptatok a színezéshez, de jelenleg épp nincs otthon színező, vagy csak szeretnétek egyedi könyvjelzőt készíteni, akkor nyomtassátok ki a lentebbi könyvjelzőket (a képekre kattintva nagyobb méretben is elérhetitek őket), és keltsétek őket életre a színek segítségével.
(Ha van kedvetek, a kész alkotásokat nyugodtan belinkelhetitek ide hozzászólásban, vagy akár elküldhetitek a Blogturné Klubnak is.)






 




Nyereményjáték


Ha már színező, akkor a játék is szorosan kapcsolódik ehhez. 
Ezúttal híresebb könyvekből készült képregény részlet vagy manga részlet alapján kell kitalálnotok, melyik könyvhöz készült az illusztráció. Némi segítséget találtok az állomásokon, amik sokban segítenek a helyes megfejtés eltalálásában.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)


A képregény regénysorozat változata pont ezt tette az én szívemmel is:
"a szívem szilánkjaiból kirakott láthatatlan ösvényen fogsz járni"






Nézzetek be a többi állomásra is

09/26 Dreamworld
09/28 Insane Life

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése