2016. március 19., szombat

Johanna Basford - Kincses óceán



A Manó Könyvek jóvoltából hazánkban is megjelent Johanna Basford legújabb színezője, a Kincses óceán. Ennek örömére a Blogturné Klub hét bloggere ismét ceruzát, tollat, ecsetet ragad, hogy alámerüljön a kéklő vízben, együtt úszkáljon annak lakóival, s felfedezze a kincsekkel teli feneket, vagy hogy kalózkendőt kötve meglovagolja a hullámokat.

2016. március 12-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a színezőről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!


Johanna Basford: Kincses óceán

Kiadó: Manó Könyvek
ISBN: 9789634031505
Oldalszám: 96 oldal

Fülszöveg:
Johanna Basford kreatív és meditatív színezőkönyveivel mesés világokat teremtett.
Hatására számos országban több millióan felfedezhetik fel az alkotás és az időtöltés ezen új módját. A TITKOS KERT és a BŰVÖS ERDŐ után új színezője is megérkezett hozzánk.
A KINCSES ÓCEÁN a vizek mélyére kalauzolja el a természet és a színezés szerelmeseit.
Kalandozásaid során megismerheted a tengerek és óceánok különleges állatait, növényeit és lényeit. A gyönyörű rajzok arra várnak, hogy megtöltsd őket színekkel! Ajánljuk alkotni vágyó felnőtteknek és ügyes kezű gyerekeknek 10-től 99 éves korig mindenkinek, akik tartalmas és pihentető kikapcsolódásra vágyik a mindennapokban.

Saját véleményem:
Nem akartam több színezőt. Tényleg nem. Nem mintha nem imádnám őket, de annyi színezésre váró oldalam maradt még a korábbi könyveimből, hogy egy zombiapokalipszist is simán átvészelhetnék velük. Csakhogy miután megláttam a Kincses óceánt, valamint a benne szereplő sellőket, kalózhajókat, delfineket, tengeri csikókat, úgy oszlott el a fogadalmam, mintha soha nem is lett volna. Talán egy kicsit túl nagy elvárásokat is támasztottam a kötettel szemben.

Amikor megkaptam a színezőt és végigpörgettem, cseppet csalódott voltam. No nem azért, mert nem tetszett a kivitelezés - az abszolút lenyűgöző -, inkább azért, mert a Kincses óceán a nyomába sem ért a Bűvös erdőnek (amivel nem sokkal korábban volt dolgom és még elevenen élt bennem). Egyrészt az áhított mintákból vajmi keveset kaptam, másrészt - és ez volt a legnagyobb gondom - úgy éreztem, mintha a szerző gyorsan összecsapta volna az egészet.
Ezalatt azt értem, hogy rengeteg olyan oldallal találkoztam, ahol egy picike minta megsokszorozva ismétlődött akár egy egész lapot is kitöltve. (Egész pontosan 21 ilyet számoltam össze - beleértve az oldalpárokat is.) Persze biztos van, aki ezt szereti, de én a magam részéről jobban kedvelem az egyedi, történettel rendelkező képeket.

Ám túllendülve kezdeti csüggedésemen, elkezdtem kiválasztani azokat a motívumokat, amiket első körben szerettem volna kiszínezni. Ilyen volt a sellőpár, a cápák, a kalózhajó, a James Bond csikóhal és a szívformájú delfines kép. Ehhez képest a végeredmény kicsit módosult az idő szűke, valamint a ceruzáim nyújtotta korlátok miatt. Ugyanis, ha valami elmondható a Kincses óceánról az az, hogy nagyon aprólékos kidolgozású. A minták sok pici összetevőből állnak össze, sokszor  még a centis nagyságot sem érve el. Szóval lehet vele pepecselni bőven. Eszközök tekintetében meg érdemes úgy készülni, hogy hegyesek legyenek - mint ahogy erre a könyv is felhívja a figyelmet.
Persze ha csak ceruzánk vagy hagyományos filctollunk van otthon és költeni sem akarunk másra, akkor sincs pánik, maximum a végeredmény picit más lesz - már amennyiben nem vagyunk Picassók. Mondom ezt én, aki újfent rájött, hogy akármennyire hegyezi is ki a ceruzáit, akarva-akaratlanul is kifut a vonalakból. Emiatt egyébként egy idő után annyira felmérgelődtem, hogy a filctollaim után nyúltam, fittyet hányva az árnyékolásra és az átütő oldalakra. (Bizony, sajnos nincs az a színező, legyen bármilyen minőségi is az a lap, ami kibírná átütés nélkül a jó öreg filceket.).

Mérgelődésből azonban a kalózhajónál sem volt hiány. Szépen elterveztem, hogy megalkotom a magam Fekete Gyöngyét. Aha, meg ahogy azt Lilla gondolta... A sok kis tengeri növénymotívum olyannyira áthúzta a terveimet, hogy stresszoldás gyanánt az ablakon szerettem volna kivágni szegény könyvemet. Csodás kalózhajó helyett egy tiri-tarka, vállalhatatlan vitorlást sikerült összehoznom, amit szívem szerint én magam süllyesztettem volna el a kalózság megalázásának vétke miatt.
Szerencsére Johanna Basford ezúttal is hagyott olyan oldalakat, amiket kiegészíthetünk saját rajzokkal, így nem kellett teljes mértékben mellőznöm a Karib-tenger kalózait.
Némileg lehiggadva úgy döntöttem, ha már Gyöngy nem lehet, jöjjön Jack Sparrow.... kapitány. A 20 éves változata ábrándos tekintettel  Természetesen kezdettől így terveztem *hátul összekulcsolja ujjait*.

Leszámítva a hajós incidensemet, újfent sikerült rálelnem néhány órányi kikapcsolódásra. Bámulatos, milyen mértékben képes néhány színez rajzeszköz és egy fekete-fehér minta elérni azt, hogy az ember agya kikapcsoljon és ráfókuszálva tevékenysége tárgyára, új fantáziabirodalmakba evezzen. Minden alkalommal azt éreztem, mintha új történetet keltenék életre. A saját történetemet.
Lehet, hogy furán hangzik, amit mondani fogok, de a színezés olyan, mint a Barbie babázás. Fejben ezernyi kalandot élhetsz át, rajtad áll, merre görgeted a történet fonalát - függetlenül attól, mennyire bánsz tehetségesen a színesekkel. Szóval bármilyen is legyen a végeredmény, a folyamat varázsát nem befolyásolja.

Mindent egybevetve a Kincses óceánt elsősorban a haladó színezősöknek ajánlanám, vagy azoknak, akik szeretnek hosszú órákon át szöszölni. Annyit azonban érdemes tudni, hogy a Bűvös erdővel ellentétben ez a kötet nem egy egybefüggő sztorit jelenít meg, sokkal inkább egy egymáshoz illő, ámde elkülönülő rajzsorozatot.
Kidolgozását tekintve azonban a legigényesebb színezők között van, mind tartalom, mind a papír minőségében. Tőlem pusztán azért kap kevesebb pontszámot, mert több sellőre, delfinre, teknősre, hajóra vágytam, és kicsit sokalltam a sorminták számát.


Pontszám: 5/3,5
Kedvenc minta: az utolsó oldalon lévő sellős kép
Negatívum: sok ismétlődő motívum
Borító: 5/5




Nyereményjáték


Ezúttal tengeri és óceáni tudásotokat teszteljük. Minden állomáson találtok egy kérdést, valamint két válaszlehetőséget, nektek pedig nincs más dolgotok, mint eldönteni, melyik állítás az igaz, és azt beírni a rafflecopter megfelelő mezőjébe. ha ezt minden állomáson megtettétek, esélyetek nyílik megnyerni a kiadó által felajánlott Kincses óceán színező egy példányát.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.


A kis hableány című Disney mesében hogy hívják a birodalmat, ahol Ariel is él?
E) Atlantika vagy F) Atalanta




Nézzetek be a többi állomásra is

03/12 Függővég
03/13 Always Love a Wild Book
03/15 Letehetetlen
03/16 Kristina blogja
03/17 CBooks
03/19 Dreamworld
03/20 Szembetűnő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése