2019. június 16., vasárnap

Blogturné extra: Lány a vízből


Az idei Könyvhétre jelenik meg Laura Silverman Lány a vízből könyve a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában. Anise jól eltervezett nyara egy csapásra megváltozik, amikor kiderül, hogy rokonaihoz kell utaznia, és az ismerős, megnyugtató óceánt felváltja a tömény aszfalt. E nyár alatt a kezdetben elkeseredett lány számára nemcsak egy teljesen új világ nyílik meg, de rengeteget tanul a család, a barátság fontosságáról is, miközben a kedves, gödröcskés Lincoln is képbe kerül. Ha felkeltettük az érdeklődéseteket, kövessétek a turné állomásait, és játsszatok könyvért.




Idézetek


"– Felelsz vagy mersz?
– Merek – válaszolom.
– Döbbenet. – Eric vigyorog és megböki a vállamat. – Választottad már valaha is, hogy felelsz?
Megrázom a fejemet. Határozottan hiszek a tettek erejében a szavaké fölött."

"– Pontosan ezt teszem – folytatja Tess. – Kihívom Anise-t, hogy tegyen meg valamit, vagyis szörfözzön meztelenül veletek.
– Én benne vagyok – szólal meg Eric.
Eric felé kapom a fejem.
– Micsoda?
Megvonja a vállát.
– Jó mókának hangzik. – És ekkor feláll és leveszi a kapucnis pulcsiját. A tűz fénye árnyékokat vet a formás hasizmára. Tényleg háromezer kilométerre kell elrepülnöm ezektől az izmoktól?"

"– Mért nem? – A deszka kettőnk közt lóg. – Nézd, tudom, hogy elég királyul nézek ki, meg minden, de nem kell lenyűgöznöd. Ígérem, hogy nem fogok ítélkezni, amikor seggre esel.
– Ööö, ki mondta, hogy jól nézel ki?
Királyul nézek ki – javít ki Lincoln. – És ez egy amolyan köztudott tény. Lincoln királyul néz ki. Lincolnnak egy karja van. És Lincoln jobban gördeszkázik, mint Anise.
– Emlékszel a nevemre – jegyzem meg.
– Verhetetlen a memóriám. Egy újabb példa a számos csodálatos adottságom közül.
– A szerénységed magával ragadó.
– Ahogy a mosolyom is. – Elvigyorodik, amitől a gödröcskéje újra előbukkan. – Ugyan, próbáld ki!"

"– Mire gondolsz? – kérdezi Lincoln. Mindketten egymás felé döntjük a fejünket. Ha mindössze pár centit közelednék, az ajkához tudnám érinteni az enyémet.
Ehelyett inkább így szólok:
– Rád.
– Én is magamra gondoltam – vigyorog.
A szemet forgatom.
– Ha-ha.
– Fáradtnak tűnsz.
– Igazi sármőr vagy.
– Lehet, nem ártana ágyba dugnom téged."

"Néha úgy érzem, hogy aznap, amikor eljöttem otthonról, egy univerzum bezárult mögöttem és mindenki és minden, amit ott hagytam tovább létezik, mintha én eleve ott se lettem volna. A gondolattól összerándul a gyomrom, úgyhogy el is hessegetem."

"Elönt a méreg. Kényszerből ott kellett hagynom a barátaimat, az óceánomat, a deszkámat és minden figyelmeztetés nélkül ledobtak az ország közepére. Elszakítottak a kényelmes és stabil életemből, mentőöv nélkül dobtak ki a tengerbe. Utálom, hogy tehetetlennek érzem magam. Utálom és elegem van belőle."

"Egyszerűbb lenne az élet, ha a dolgok soha nem változnának."

"– Hú – nyögöm.
Lincoln is őket figyeli.
– Nem hiába, a Puk genetikai állománynak köszönhetően a nők kedvencei vagyunk.
– Mindkettőtöket örökbe fogadtak.
Megvonja a vállát.
– Adottság vagy nevelés. Egyik kutya, másik eb."

"– Nagyon utáltad? – kérdezem.
– Nem. – Elhallgat. – Azt hiszem, nehéz utálni valamit, amihez hozzá vagy szokva. Úgy értem, csak ezt a fajta életet ismertem. És imádom az új helyeket. Úgyhogy soha nem volt okom utálni.
– Akkor, így… – Szétszedek még egy sütit. – Ha ilyen gyakran költöztök… akkor otthon vagytok egyáltalán valahol?
– Nézd. – Lincoln megbök, aztán Parker és Nash felé bólint. Egy gördeszkán próbálnak gurulni, és úgy egyensúlyoznak, hogy egymásba kapaszkodnak. Kuncognak, elesnek, és újra próbálják. – Az otthon nem egy hely. Hanem az emberek. És én mindig is együtt voltam az embereimmel."

"Sok rossz döntést hoztam már életemben, de ma megértettem a különbséget aközött, hogy olyan rossz döntést hozok, ami csak engem érint (mint mondjuk, amikor megettem egy egész doboz jégkrémet, mielőtt kimentem a vízre), vagy egy olyat, ami másokra van hatással. Nagy a különbség. Mivel ha olyan rossz döntést hozok, ami csak engem érint, akkor max én érzem rosszul magam miatta, míg a mások életét érintő rossz döntésemtől legszívesebben agyonverném magam."




Nyereményjáték


Lincoln a gördeszkázás mestere a könyvünkben, úgyhogy a nyereményjátékunk is erre összpontosít. Minden állomáson találtok egy-egy gördeszkatrükk leírást, a feladat pedig az lesz, hogy megfejtsétek a trükk nevét, és beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!



"Alaptrükk, a lényege annyi, hogy a levegőben lévő deszkának 180 fokot kell fordulnia és úgy kell leérkezned rá."




Nézzetek be a többi állomásra is

06/10 Könyvvilág
06/22 Deszy könyvajánlója
06/14 Sorok Között
06/16 Dreamworld
06/18 Kelly és Lupi olvas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése