2014. október 29., szerda

The Musical Book Tag


A napokban útjára indult egy új kihívás, amit én is megkaptam Lupiéktól. Íme a válaszaim:


1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz.
 Cassandra Clare - Csontváros (+ a teljes Végzet ereklyéi sorozat): Évek óta lelkes Árnyvadász vagyok, noha eleinte - a Csontváros borítója miatt - sokáig húzódzkodtam tőle. Visszatekintve hálás vagyok azoknak, akik folyamatosan mondogatták, hogy olvassam el, és adjak neki egy esélyt, mert nem fogom megbánni. Igazuk lett. Rögtön az első rész elvarázsolt. Beleszerettem a szereplőkbe, a világba és úgy mindenbe, és mind a mai napig letaszíthatatlanul első helyen áll a kedvenceim ranglistáján. Árnyvadász vagyok, vállalom. Nem akarok elvonóra menni. :D


2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, amin nehezen tudtál túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége.
 Minden szeretett könyv elengedése fájdalmas és egyben örömteli. Éveken át kalandozunk velük, így akarva-akaratlanul a szívünkhöz nőnek, és miközben azért drukkolunk, hogy kedvenceink végre révbe érjenek, a búcsú pillanatában ez abszolút nem könnyű. 
Kapásból az Alkonyatot mondtam volna, de őt más helyre szánom, így maradt az Időtlen szerelem trilógia és a Pokoli szerkezetek, amik közül hosszas mérlegelés után végül Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek trilógiája mellett döntöttem. Willék rengeteg megpróbáltatáson és lelki gyötrelmen mentek át, ami során annyira átéreztem minden rezdülésüket, hogy már-már fizikai fájdalom volt végső búcsút venni tőlük. Pláne egy olyan befejező kötet után, mint A hercegnő, amivel Cassie homokszemcsényivé porlasztotta a szívemet.


3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál.
Ez nehéz szülés volt. Az erotika nem kifejezetten az én műfajom, az ilyen irányú olvasmányaim általában kimerülnek az erotikus jeleneteket is tartalmazó New Adult regényekben, de a Soha határa és a Heti csaj kétlem, hogy számítana, így maradt első élménynek Emily Snow - Elemésztve c. könyve, ami... hát mondjuk úgy, meggyőzött róla, hogy az erotika valóban nem az én stílusirányom.


4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt.
Justina Chen Headley - Iránytű önmagamhoz: Itt elkövettem azt a hibát, hogy a borító és a fülszöveg alapján ítéltem, méghozzá rosszul. Sokáig azt gondoltam, hogy egy tipikus szép lány, pici szépséghibával rendelkezem, és senki nem néz rám nyavalygásáról lesz szó, némi sápítozással és pasikajtatással. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Ugyanis olyan mély mondanivalóval rendelkezik, ami miatt mindenekinek a kezébe nyomnám.


5. Pokémon: Egy könyv, ami a legelső olvasmányaid között volt.
Bármennyire giccsesen, elcsépelten és klisésen hangzik, ez bizony Stephenie Meyertől a Twilight
Régebben utáltam olvasni, de egy barátnőm annyit zaklatott, hogy legalább csak olvassak bele, míg megtettem. Másnap rohantam a könyvesboltba, hogy ide nekem, de most azonnal! A barátnőmnek és Steph-nek pedig azóta is hálás vagyok, az ő bűnük, hogy mára falom a könyveket.


6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt téged.
Az az ádáz író, aki úgy megbőgetett, mint még soha senki (jó, ez nem teljesen igaz, mert Cassie is ilyen), nem más, mint John Green és a Csillagainkban a hiba. Tudtam, éreztem már megjelenéskor, hogy fájni fog, éppen ezért ameddig csak lehetett, kerültem, mint a tüzet. Aztán jött a film, és már nem volt hova menekülnöm, így belevágtam. Kicsit bele is haltam. Újra és újra. John Green minden szava egy tőrdöfés volt.


7. Pharrell Williams: Happy: Egy könyv, aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést.
Carina Bartsch - Cseresznyepiros nyár.  Az elejétől a végéig komolyan igénybe volt véve a rekeszizmom. Emely és Elyas szópárbajai halálosak.


8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz.
Jennifer L. Armentrout - Obszidián: Dee és Daemon hiába öli egymást néha, végletekig kiállnak egymás mellett. Emellett szórakoztató és bolond páros.


9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Need You Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz.
Szurovecz Kitti - Fényemberek sorozatából Jane és Chris. Nyál, cukorszirup, vattacukor, sok-sok rózsaszín = ragacstenger. Sajnálom, nekem egyszerűen túl sokk a párosuk.


10. Iggy Azalea - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz.
Kiera Cass - Párválasztó sorozata. Szerintem bővebb magyarázatot nem igényel. Mindegyik úgy gyönyörű, ahogy van. Imádom őket!


11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van.
Most komolyan, melyikbe nincs? :D
De legyen egy olyan, amit nagyon imádok, méghozzá A. O. Esthertől az Elveszett lelkek. Sophiel, a Mennyből alászállt naiv, mindenkiben jót látó angyallány, és a lebukott Sötét Angyal, Elijah szerelme varázslatos és kalandos. Engem megvettek kilóra.


12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz.
Óóó, bőségzavar. De minden idők legirritálóbb szereplőjeként Ninát nevezném meg Jamie McGuire - Az őrző regényéből. Nina mindent megtett azért, hogy le akarjam ütni egy péklapáttal, és a föld mélyére ásni.





Köszönöm a kihívást, ezennel én is továbbadnám három bloggernek:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése