2017. június 15., csütörtök

Jeffrey Brown - A padavan visszatér

 Hallottál már a Jedi képzőről?
Arról a helyről, ahol az ifjú padavanok az Erő segítségével tárgyakat emelgetnek, és ahol Kitmama a vuki tanár testnevelést oktat a diákoknak?
Roan Nochez régi vágya, hogy csillagpilóta legyen, de a tanév kezdetén mégis a Jedi képzőben találja magát.
A népszerű művész, Jeffrey Brown vicces történetei elevenednek meg a lapokon, és a tőle megszokott módon a nevetés most is garantált.
Természetesen a Blogturné Klub sem maradhat ki Roan kalandjaiből, ezért június 6-tól 13 állomáson keresztül olvashattok a megjelent két kötetről. Megismerhetitek, sőt ha velünk játszotok, tiétek lehet az egyik példány!


Jeffrey Brown: A padavan visszatér

Kiadó: Kolibri Kiadó
ISBN: 9789638115195
Oldalszám: 176 oldal
Fordító: Horváth M. Zsanett

Fülszöveg:
“Azt hittem, a második évem a Jedi Akadémián simán telik majd, és így is volt… eleinte. Építettem egy szuper robotot, tanulmányútra mentem egy jeges bolygóra, és messzire elkerültem Gammy galaktikus kajáját. De aztán minden összekuszálódott! A pilótaképzés sokkal nehezebb volt, mint vártam, a legjobb barátaim hanyagolni kezdtek, és az osztály zsarnokai megpróbáltak átcsábítani a sötét oldalra - ami egész jó mókának tűnt! És még azt hittem, hogy a régi suliban már mindent láttam…”

Saját véleményem:
Az első részben kiderült, nem én vagyok a sorozat célközönsége, Jeffrey Brownnak mégis sikerült egy végecsavarral annyira felcsigáznia, hogy mindenképp ki akarjam deríteni, miként is boldogul majd Roan a Jedi Akadémia második évében. Az évben, amikor is új tanagyagként nem más kerül be a srácok órarendjébe, mint a pilótaképzés, amire kis hősünk kezdettől fogva olyan nagyon vágyott. Valahogy sejtettem, hogy hiába a vágyódás vagy a pilóta családtagok, nem egészen úgy fog elsülni a dolog, ahogy azt Roan remélné... De még mennyire, hogy nem! 

A Jedi Akadémiáról írt bejegyzésemben már említettem, Jeffrey Brown ezen sorozata mennyire izgalmas, szórakoztató és azonosulásra alkalmas lehet a fiatalabb korosztály számára. Nos, ez továbbra is igaz, még én, a kétszer annyi idős fejemmel is úgy éreztem, lapról lapra visszakerülök az általános iskolás éveimbe, felidéztem, milyen is volt elfeledve az előző év borzalmait, újult lendülettel belevágni a következő tanévbe, vagy hogy mennyire hatottak rám az osztályban történő események. A padavan visszatérben talán még erősebbek is ezek a párhuzamok, a kis olvasó méginkább együtt tud érezni a karakterekkel.
A tengernyi izgalom, bonyodalom, próbatétel, küzdelem mellett újabb burkolt, jellemépítő üzenetek bújnak meg, ami mai társadalmunkban szerintem elengedhetetlenek az ifjabb korosztály pozitív irányú fejlődése érdekében. Nagyon szeretem, hogy Jeffrey Brown ilyen módon terelgeti a gyerekeket.

Ami még nagyon tetszett - korábban valahogy nem figyeltem fel rá -, az Roan hangja. Brutálisan élethű!
Nem olyan régen akadtak a kezembe a régi, kb. 10-12 évesen írt naplóim, amiknek a hangvétele, fókuszpontja (xy haragszik rám, vajon rosszat tettem, stb.) pontosan ugyanilyen volt. Félre ne értsetek, nem a szöveget akarom degradálni, épp ellenkezőleg! A szerző ahelyett, hogy az irodalmiság oltárán hódolna, kinyúl és magával rántja olvasóját. Egyszersmind olyan dilemmákat, szituációkat tár elé, amivel a mindennapi életben is találkozhat - például a kamaszkori szerelem vagy barátság terén.

Természetesen az izgalmasabb részek sem maradnak el, végtére is a Star Wars univerzumról beszélünk! Az Erő elsajátítása után a srácok ezúttal a pilótaképzés rejtelmeibe kapnak betekintést, ami közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Könnyen megeshet, hogy a szimulációs gép felrobban alattunk... És ha mindez nem lenne elegendő, a lányok, barátok, másik oldal, az osztály új háziállata vagy az akadémia új szakácsa is meglehetősen sok fejtőrést tud okozni. Ám semmi vész, amíg Yoda és Kit mama olyan életbölcsességekkel látja el az egyént, mint a Roaaarrr!

Összességében tehát A padavan visszatér is aranyos, megmosolyogtató, izgalmas napló-képregény az SW univerzumból. És bár továbbra is úgy érzem, én már kinőttem belőle, Jeffrey Brown mindig eléri egy csattanóval, hogy kíváncsi legyek az újabb iskolai évre.


Pontszám: 5/3,75
Kedvenc szereplő: Kit mama, Yoda
Kedvenc jelenet: a táncest és a holokönyves részek
Negatívum: egyszerűen csak nem én vagyok a célközönség
Borító: 5/4
Sorozat: Jedi Akadémia 2. része




Nyereményjáték


Bemutatjuk nektek a karaktereket, akik a Jedi Akadémián szerepelnek, néhányuk talán ismerős lehet. A feladat, hogy a nevüket írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába. De ne izguljatok, ha újak a szereplők, a bloggerek nevüket elrejtették a bejegyzéseikben, úgyhogy ki is tudjátok rakni őket!
Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.






Nézzetek be a többi állomásra is

Jedi Akadémia 1.
06/06 Olvasónapló
06/07 Insane Life
06/08 Függővég
06/09 Dreamworld
06/10 Deszy könyvajánlója
06/11 CBooks
06/12 KönyvParfé

Jedi Akadémia 2.
06/13 Olvasónapló
06/14 Deszy könyvajánlója
06/15 Dreamworld
06/16 Insane Life
06/17 Függővég
06/18 CBooks

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése