2016. július 11., hétfő

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 7. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas.
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk.
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva.
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Hetedik nap


22. lépés - Csengetett a postás?!


Az első hét lezárásaként ma a romantikáé lesz a főszerep, melynek egyik legszebb megnyilvánulási formája a kézzel írt levél. Meg hát egyébként is... emlékszem, kislányként, amikor még divat volt képeslapokat és leveleket küldözgetni, mennyire imádtam a barátnőimnek, nagyszüleimnek, vagy a rokonság többi tagjának ilyesmiket írni. Akkoriban még értéke volt az írott szónak. Ebből kifolyólag, a "Minden leveledről gyűjtsd össze a bélyegeket!" feladaton addig merengtem, míg eszembe jutott, hogy készítek egy régi szerelmes levelet, néhány borítékkal kiegészítve, és teleszórom az oldalt bélyegekkel.
Először megrajzoltam a levelet, amit sárga ceruzával satíroztam, majd egyik kedvenc, könyves szerelmeslevelemből kiemeltem két részletet, és grafittal bele/ráírtam a szöveget. Ezután a másik oldalra felrajzoltam két borítékot, melyeknek lágy, nőies, és kicsit modern hangulatot adtam a pöttyökkel, mintákkal (igazából azért volt szükség a mintákra, mert a papírragasztó odafolyt, és nem lehetett színezni :D), illetve random felragasztgattam néhány bélyeget, melyeket  nem kevés erőfeszítés árán sikerült leoperálnom a leveleimről. (Extra infó: három bélyeg külföldi szerzők leveléről származik, Will levele mellett például egy eredeti angol példányt láthattok.)
A ceruzák pedig azért kerültek fel a képre, mert kevésnek, picit merevnek éreztem az összhatást, ráadásul tompítja az antik érzetet, és átmenetet képez a két oldal között. 
Ezt az oldalt egyébként azért is szeretem nagyon, mert azáltal, hogy a leveleimről lekapart bélyegeket beleragasztottam, megőrizhetem a hozzájuk fűződő emlékeimet, míg a szerelmeslevél szövegét bármikor felüthetem, ha úgy tartja kedvem, és olvasgathatom.


23. lépés - Love Story


A "Dokumentálási idő indul" megint olyan utasítás volt, ami rendesen feladta a leckét. Számos videót nézegettem, hátha ihletet kapok, és igazából volt is egy megvalósítás, ami tetszett, hajlottam egy hasonló felé, de a sors keresztülhúzta a számításaimat. 
Alec és Magnus egymásba fonódó keze az egyik kedvenc Cassandra Jean rajzom, és tegnap villámcsapásként jött az ötlet, hogy valahova berajzoljam. Találtam is neki helyet, többet is, de miután megrajzoltam egy lapra és körbevágtam, teljesen véletlenül ezen az oldalon nyílt ki a napló. Belepróbáltam, illett, majd továbblapoztam, mondván mégsem ide terveztem... de mint ahogy látjátok, mégis itt kötöttem ki. Szóval úgy döntöttem, Malec kapcsolatának legszebb pillanataiból csemegézek, és azt dokumentálom. 
A kezeket először grafittal rajzoltam meg, majd körbevágtam. Második lépésként Alec bőrszínét kevertem ki piros és fehér vízfestékből (amivel megszenvedtem, csak sokadikra találtam meg a megfelelőt), majd Magnusét (barna+fehér), végezetül pedig a karkötőt és a rúnákat töltöttem meg színekkel. Amikor minden megszáradt, alkoholos filccel kiemeltem a főbb vonalakat, s keretet adtam a rúnáknak. Innentől már csak be kellett ragasztanom, és a kiválasztott idézetekkel megtölteni az üres részeket.  
És tudjátok mire jöttem rá, miközben ezzel szöszöltem? A Nyírd ki ezt a naplót! nem csak egy játék, vagy készségfejlesztő könyv. Sokkal több annál. Mire végzel vele, magában foglalja azt, aki vagy. Papírra vetve láthatod a téged jellemző, meghatározó dolgokat, és ez baromi jó dolog. 


24. lépés - Love is in the air...


A "rajzolj ragasztóval" utasításnál adta magát az ötlet. Volt ragasztóm és évek óta felhasználatlan csillámos dekorhomokom, míg a minta csak úgy beugrott.
Ragasztóval össze-vissza szíveket rajzoltam, majd sózó mozdulatokkal beszórtam homokkal, és még frissen az asztalhoz ütögettem, hogy lehulljon a felesleg. Miután megszáradtak a szívek, csillámos-ezüst zselés tollal lufimadzagokat rajzoltam nekik, és voilá.


Nézzetek vissza holnap is, folytatjuk szertelen kihívásunkat!





Megtetszett? Szerezz egyet te is!





Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a www.dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt.
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése