2016. augusztus 14., vasárnap

Nyírd ki ezt a naplót kihívás - 19. nap



A Maxim Kiadó jóvoltából nálunk is megjelent a Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat! c. interaktív könyv, mely nem csak kreativitásra sarkallja gazdáját, hanem szórakoztatja is. Mi több, stressz levezetésére is kiválóan alkalmas.
A feladatok igen sokszínűek, és bár elsőre meghökkentőnek bizonyulnak, egy valamire való könyvmoly számára pedig egyenesen szentségtörésnek, mégis pont a sokkolás és a komfortzónából való kimozdítás a céljuk.
Hitetlenkedésem és belső tiltakozásom ellenére úgy döntöttem, én is belevágok a rongálásba/alkotásba, melynek folyamatát július és augusztus során, lépésről-lépésre veletek is megosztom képekkel, animációkkal, videókkal illusztrálva.
Tartsatok velem a kihívás során, szerezzétek be a saját naplótokat, és játsszunk együtt! Bátorságotok jutalma nem marad el, augusztus végén két aprócska nyereménycsomagot sorsolok ki azok között, akik velem tartanak. 


Keri Smith: Nyírd ki ezt a naplót - és alkoss valami újat

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616780
Oldalszám: 224 oldal
Fordító: Loósz Vera

Fülszöveg:
Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!




Tizenkilencedik nap


64. lépés - Pillangó


Ennél a feladatnál két megvalósítás között vacilláltam; az egyik a fentebb is látható pillangó volt, a másik pedig egy női arc. Végül mégis a lepke győzött a könnyebb kivitelezhetősége miatt.
Elsőként ceruzával halványan megrajzoltam a pillangó felének körvonalait, majd jó vizes vízfestékkel behúztam a kontúrokat, és amíg még nedves volt, összehajtottam a két oldalt, hogy megkapjam a lenyomatot. Ezután következett a ciklámen rész, majd a halvány rózsaszín.
Érdemes odafigyelni arra, hogy nagyon vékony vonalakkal dolgozzatok, mert egy közepes vonalvastagságnál könnyen úgy járhattok, mint én, elkenődnek a festett részek. Ettől függetlenül izgalmas feladat, engem leginkább a lemosható tetoválások feloperálására emlékeztetett. Ott is mindig azt vártam, vajon megmarad-e a bőrömön, vagy a fele marad a papíron. Itt ugyanez volt.


65. lépés - Aúúúú


A farkas és a hold volt a két biztos pontom. Egy éjszakai képet szerettem volna, ahol a farkas sziluettalakja a hold felé vonyít, csakhogy a nagy inspirálódásom közepette ráakadtam egy vízfestékes-pacás farkasfejre, ami egyszerűen elvarázsolt, úgyhogy úgy döntöttem, megpróbálkozom valami hasonlóval én is.
Először a farkast rajzoltam meg ceruzával, majd fekete vízfestékkel szőrszálakat húztam neki. Miután megszáradt a fekete, jól bevizesítve a színeket, kis pacákat festettem oda, ahol értem, illetve megpöcögtetve az ecsetet, pontokat szórtam szét. Egy újabb száradást követően pedig behúztam filctollal a farkat szemét, száját és orrát. 
A másik oldalnál 90%-ban kimosva a fekete festékes ecetet, vízcseppeket csepegtettem a körbe (elvégre is a csepegtetés nem színezés, nem? :D), és vízzel erősen felhígított festékkel megfestettem az éjszakai égboltot. Utolsó lépésként hajlakkal fixáltam a művet.


66. lépés - Színkavalkád


Ennél a feladatnál sminktermékeket használtam. Összegyűjtöttem az összes szemfestékemet, szájfényemet, ajakbalzsamomat, körömlakkomat, és felhasználva őket egy színskálát alkottam.


67. lépés - Szárnyam nincs és mégis szállok


Ha hiszitek, ha nem, ez a feladat sokáig kifogott rajtam. Kislányként imádtam mindenfélét hajtogatni, azonban a repülő sosem ment. Így tehát most is ott álltam kezemben a lappal, és halványlila gőzöm nem volt, miként is kéne megvalósítani a dolgot. Hosszas keresgélés után találtam egy videót, amiben egy kisfiú megmutatta, hogyan is kell repülőt hajtogatni. Ne nevessetek! :D
25 év után sikerült meghajtanom egy repülőt (másodikat már nem tudnék), ami még repült is! Köszönöm drága napló, hogy ilyen sikerélményt okoztál nekem!
Viccet félretéve, a repülés folyamatát nem akartam, és nem is tudtam fotózva rögzíteni, szóval a jó kis szélben megpróbálkoztam a videózással. Igen ám, de időközben akadt két kis másodpilótám is, akik rengeteg vidámságot csempésztek a műveletbe. Iszonyatosan jókat játszottunk hárman, szóval számomra eddig a repülős feladat volt a best.


68. lépés - Tépd, csak tépd...


A valóra vált félelem - leginkább így tudnám jellemezni ezt a megvalósítást. Sejtettem, hogy két kézre lesz szükségem ahhoz, hogy kitéphessem a megjelölt oldalt, ezért megkértem anyut, hogy tartsa a kamerát - közben pedig végig az járt a fejemben, mi van, ha nem sikerül levideózni? egyetlen lehetőségem van, nem hibázhatok. 
Minden simán ment, majd amikor meg akartam nyomni a stopot a gépen, elindult a számláló... korábban nem indítottuk el rendesen, így nem készült felvétel. Tehát ott álltam kezemben a lappal, és azon agyaltam, mi legyen. Ez mégiscsak olyan, amit videóval kéne dokumentálni, nem két ellőtt képpel. Végül a repülőhajtogatós napot is kitéptem, míg az eredeti utasítást tartalmazó oldalt összegyűrtem. 


69. lépés - Hadd szóljon!


 Mindenféle kreativitás nélkül vettem egy kendőt, bekötöttem a szememet, és tollal összekötöttem a köröket. Az eredmény nem túl szép, de a megvalósítás élménye izgalmas, mintha egy szamarat püfölnél a kihulló cukorkák reményében. 



Nézzetek vissza máskor is, folytatjuk kihívásunkat!





Megtetszett? Szerezz egyet te is!





Nyereményjáték


Egy kihívás nem igazi kihívás, ha nincs valami aprócska tétje! Tartsatok velem a napló kinyírásában, és augusztus végén kisorsolok egy szerencsés nyertest, aki gazdagabb lesz néhány dedikált könyvjelzővel és könyves relikviával.
Hogy ehhez mit kell tennetek? Szerezzétek be a Nyírd ki ezt a naplót! egy példányát, csináljatok meg belőle legalább egy feladatot, melynek fényképes bizonyítékát küldjétek el a dreamworld.books.blog@gmail.com e-mail címre, és extra pontokért kedveljetek néhány facebook és instagram oldalt.
Ha pedig augusztus végéig valamilyen oknál fogva nem sikerülne beszereznetek a naplót, sebaj. Egy szerényebb könyves relikviás csomag azok között is gazdára talál, akik megosztják a blog kihívásának bármely napját, és kedvelik a rafflecopterben látható oldalakat.
Fontos! Csak Magyarország területén belül tudok postázni, illetve a nyereményjáték teljesen független a kiadótól.


a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése