2018. október 9., kedd

Holly Black - A kegyetlen herceg



Október elején jelenik meg a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában Holly Black legújabb Tündérföldén játszódó története, A kegyetlen herceg! A Blogturné Klub hat bloggere vállalkozott arra, hogy bemutassa nektek, hogyan képes egy ember ikerpár helyt állni a gyönyörű és kegyetlen tündérek között. Természetesen a turné végén ti is nyerhettek belőle három példányt. 


Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789634574613
Oldalszám: 432 oldal
Fordító: Szabó Krisztina

Fülszöveg:
Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.
Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.
Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.
A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye. Hagyd, hogy elbűvöljön!

Saját véleményem:
Meglátni és megszeretni egyetlen pillanat műve volt. A kegyetlen herceg vonzott, hívogatott, megbabonázott; tudtam, éreztem, hogy olvasnom kell. A sors viszont szeszélyes jószág, akárcsak az emberi hangulat. Ha nem megfelelő az időzítés, akkor úgysem fognak klappolni a dolgok.
Hiába szerettem volna szeretni Holly Black történetét, nem ment. Sokadszori nekifutásra is gyűlöltem minden sorát, úgy tűnt, mintha egy utálatos ingoványban ragadtam volna, amiből sehogyan sem tudtam kikecmeregni; feladtam hát. Abban a pillanatban úgy éreztem, mintha hosszú idő után újra kaptam volna levegőt, nem húzott a kuszaság, a tömény giccs, az átláthatatlan szálak, és nem fojtogatott Tündérfölde nyomasztó hangulata. Szabad voltam!
Fura, hogy most mégis e sorokat pötyögöm? Igen. Én se hittem, hogy annyi szenvedés után egyszer majd úrrá lesz rajtam a vágy és önszántamból adok még egy esélyt A kegyetlen hercegnek, de így történt. Miután megírtam az "Ismerd meg a szereplőket!" posztomat, hirtelen átláttam mindent. De nem csak átláttam, el is akartam veszni benne, úgyhogy lesz, ami lesz alapon belevágtam. Jól sejtitek, ott ragadtam. Már nem nyomasztott semmi, élveztem az előttem szárba szökkenő félelmetes, ugyanakkor lenyűgöző történetet, s minden egyes lappal még többet és többet akartam kapni belőle.

"Az egyetlen értékünk az életünk, ezt az egy érmét kaptuk. És arra költjük, amire akarjuk."

Holly Black a tőle megszokott árnyaltsággal kelti életre Jude történetét, a lányét, akit két testvérével együtt elrabol Madoc, anyjuk törvényes (tündér) férje és tündérföldére hurcol, miután a szemük láttára öli meg szüleiket. Ahhoz, hogy a halandó lány életben maradjon, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel és annak sleppjével.
A kegyetlen herceg nem szokványos történet, mint ahogyan szereplői sem azok. Az itteni tündérek kegyetlenek, megvetik és kihasználják az embereket. Játszadoznak velük, megigézik, bántják őket. Legtöbbjük öntudatlan rabszolgaként vagy tenyészkancaként végzi, ám Jude és ikertestvére, Taryn helyzete más. Mostohaapjuk megbecsült tagja a királyi udvarnak, így nevelt lányai iskolába járhatnak, részt vehetnek az udvari ünnepségeken, sőt még előnyös házasságot is köthetnek. Csakhogy Jude minden napja felér egy élet-halál harccal... főleg azok után, hogy újat húz Cardan herceggel.

"A szívem legmélyén arra vágyom, hogy felülkerekedjek rajtuk."

Jude az egyik legemberibb hősnő, akivel a közelmúltban találkoztam. Nem mondhatni, hogy szó szoros értelmében pozitív figura: hibázik, akadnak morálisan megkérdőjelezhető tettei, ám pont ettől válik élővé. Rengeteg düh és gyűlölet tombol benne, miközben retteg az őt körülvevő világtól - mégsem hátrál meg.
Az összetett érzelmi háttere (kislányként végignézte, hogy megölik a szüleit, majd a gyilkos elrabolta, szeretetben felnevelte egy olyan helyen, ahol sorozatos bántalmazásnak volt kitéve) ellenben lehetővé teszi, hogy a karaktere lenyűgöző fejlődésen essen át: kirekesztett, dacos, halandó lányból olyan, kőkemény, taktikus nővé érjen, aki egyenrangú ellenfele lehet bármelyik tündérnek. Az ő útja a legelképesztőbb ebben a történetben. Imádtam, ahogy a Jude-ot érő sérelmek vagy épp örömök alakították, s kihatással voltak ambivalens személyiségére. Nálam simán kenterbe verte Cardan herceget, akivel egyelőre nem igazán tudok mit kezdeni (de azért bőszen imádkozom, hogy Holly Black tartogasson még vele kapcsolatban csavarokat, mert egyelőre nem estem hanyatt tőle).

"Tündérfölde gyönyörű, de olyan, mint egy aranyszarvas teteme, a bőr alatt férgek rágják a húsát, bármelyik pillanatban szétrobbanhat."

Holly Blackről köztudomású, hogy imádja a tündéreket, a komor, misztikus hangulatot és a szürreális világkép sem áll távol tőle. A kegyetlen hercegben mindez megmutatkozik. Egészen elképesztő, egyben lélegzetelállító az általa nem csupán megteremtett, de le is festett világ. Iszonyat tömény, barokkosan túldíszített, néha még olvasni is fárasztó - a szó legjobb értelmében. Káprázatos ruhák, lepkeszárny finomságú anyagokból, csillogó, tekergő, történeteket regélő motívumokkal; tarka-barka, örvénylő báli forgatagok, meseszerűen zöldellő tájak aranytól csillogó gyümölcsökkel, és a velük éles kontrasztot alkotó mérgek, gyilkosságok, ostorcsapások, üzekedések, hullaként lézengő szolgálók, emberevő sellők, csonkítások, verbális bántalmazások, tündérifjak cselei, királyi viszályok, elfeledett titkok, kegyetlen igézések. Igen, ez mind A kegyetlen herceg része, akárcsak a vér, könnyek és az olyan észveszejtő csavarok áradata, ami egyik sokkból a másikba kergeti az olvasót.

A kegyetlen herceg hátborzongatóan zseniális történet. Jól felépített, szövevényes, észveszejtő csavarokkal teli. Mestermű! Komolyan. Ha valakit valóban érdekel a tündérek legendája, akkor ennél jobbat keresve sem találhatna; itt a tündérek nem csupán hangzatos kellékek. Tündérfölde él, lélegzik és figyelmet követel. Ezenkívül bátran ajánlom minden fantasy, Sarah J. Maas (és Cassandra Clare) rajongónak. A Holly Black által megteremtett univerzum épp olyan markáns és egyedi, mint az imént emlegetett szerzőké. Olvassátok! Az évkönyve.


Pontszám: 5/5
Kedvenc szereplő: Jude, Vivi
Kedvenc jelenet: Jude és Cardan szökése, illetve a herceg vallatása
Negatívum: Jude ambivalens érzései Tündérföldével kapcsolatban és Cardan indokai
Borító: 5/5
Sorozat: A Levegő Népe #1




Térkép






Nyereményjáték


Holly Black Tündérföldére kalauzolja olvasóit új regényében, ahol Jude szebbnél-szebb, illetve gonoszabbnál-gonoszabb tündérekkel találkozik, ezért úgy gondoltuk, hogy megismertetünk titeket néhány ismert és kevésbé ismert tündérrel a turné folyamán. A feladatotok nem más, mint a képek alapján kitalálni, hogy ki szerepel a képen és a nevét - akár magyarul, akár angolul - beírni a rafflecopter megfelelő sorába.
Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!






Nézzetek be a többi állomásra is

09/26 Hagyjatok! Olvasok!
09/28 Függővég - Exkluzív Részlet
09/30 Deszy könyvajánlója
10/02 Dreamworld - Ismerd meg a szereplőket
10/04 Kelly & Lupi olvas
10/06 Sorok Között
10/08 Dreamworld
10/10 Kelly & Lupi olvas
10/12 Függővég
10/14 Deszy könyvajánlója - Interjú az írónővel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése