2016. június 6., hétfő

Jamie McGuire - Varázslatos szerelem



A Maxim Kiadó jóvoltából megjelenik a Véletlen szerelem trilógia harmadik, befejező kötete Varázslatos szerelem címmel!
Erin és Weston különböző fősulira készülnek, de vajon túlélheti szerelmük ezt a változást? És a lány vér szerinti szüleinek aggodalma valóra válhat, örökre elveszítik Erint?
A két fiatal szerelmi története a végéhez érkezett, most pedig végre választ kapunk a kérdéseinkre.Ha te is kíváncsi vagy rájuk, tarts velünk a hat állomásos blogturnén, ahol a játék során meg is nyerheted a három nyereménykönyv egyikét, a kiadó felajánlásában!


Jamie McGuire: Varázslatos szerelem

Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789632616964
Oldalszám: 216 oldal
Fordító: Béresi Csilla

Fülszöveg:
Légy óvatos azzal, mit is kívánsz! Lehet, hogy minden valóra válik…
Most, hogy Erin megtudta az igazságot a lányokról, akik kiközösítették, és a fiúról, akit szeret, úgy érzi, az érettségi előtti idő egyre gyorsabban fogy. Amíg egykor még a nyári szünet előtti napokat számolták vissza, most már ténylegesen az utolsó napjaikat töltik Blackwellben. Szülei, Sam és Julianne attól félnek, hogy most, hogy végre megtalálták Erint, mégis el kell engedniük őt, a feszültség pedig csak egyre nő azóta, hogy Erin rájött, ki is ő valójában.
Weston egyre rosszabbul érzi magát, ahogyan telnek a nyári napok, hiszen a lány, akit gyerekkora óta szeret, más főiskolára megy, mint ő. A legnagyobb félelme, hogy ez azt jelenti, elválnak útjaik. Miközben próbálja a legjobbat kihozni a maradék időből, és elérni, hogy minden maradandó emlékük legyen, folyamatosan kétségek között őrlődik. Rájön, hogy a remény olyan, mint a folyós homok: minél jobban szenved ő, annál gyorsabban süllyed Erin.

Saját véleményem:
A második kötet okozta kellemes meglepetés után, kíváncsian vártam a trilógia utolsó részét. Persze a lezárással kapcsolatban nem tápláltam gyermeteg illúziókat, ellenben az odáig vezető út érdekelt. Szerettem volna látni, a kezdetektől sokat fejlődő Erin, a végső próbatétel során mennyire lesz majd erős, vagy hű önmagához és álmaihoz. És arra is kíváncsi voltam, miként kezeli majd a Wesről megtudott titkokat. Ám, ami ezeknél is jobban furdalta az oldalamat, az a korábbi könyvekhez képest bőnek mondható oldalszám magyarázata. El nem tudtam képzelni, a viszonylag nyúlfarknyi probléma milyen mellékzöngéket kaphatott, hogy szinte egy teljes regényalakká formálódott végül.
Nos, az a helyzet, hogy egyfelől a konfliktust képező téma bőven felvette ezt a terjedelmet, másfelől viszont úgy éreztem, egy hosszúra nyújtott, komolyabb eseményeket nélkülöző, szerelmi huzavonába csöppentem.

A történet központi eleme ezúttal az egyetemi élettel párosuló hogyan tovább téma.
Erin már az egész őrület előtt eltervezte, hogy érettségi után maga mögött hagyja lakhelyét. Megvoltak a maga kis álmai, vágyai, s ehhez mérten már az egyetemet is kiválasztotta magának. Aztán jött a három Erin tragédiája, hirtelen minden a feje tetejére állt, Easternek pedig lett egy vadonatúj családja, összejött álmai pasijával, és az anyagi helyzete is megszilárdult. Csakhogy mindennek ellenére Erin Erin maradt, és roppant tiszteletre méltó módon megfogadta, hogy nem adja fel elveit - vagy ha már itt tartunk, becsületét. Egyszerűbben: akkor is elmegy arra az egyetemre, amit kinézett magának, ha ezzel a frissen szerzett boldogságtól is el kell távolodnia néhány kilométert.
Mindezek tekintetében úgy gondolom, Erin karaktere olyan, ami példaértékű lehet a fiatal generáció számára. Hétköznapi tinihez mérten erős, elveiért álmaiért karakán módon kiálló, öntudatos lány, aki akkor is mer önmaga lenni, ha ezért áldozatokat kell hoznia, vagy magát kell előtérbe helyeznie szeretteivel szemben. (Hozzáteszem, az egész abszolút elfogadható, egyáltalán nem egomán.)
A történetből gyönyörűen átjön, mennyi vívódással, lemondással jár a folyamat, mint ahogyan Jamie azt is bemutatja, hogyan képes ezzel megbirkózni egy család.
Én a magam részéről kifejezetten szerettem Aldermanék szálát, és ahogy finoman, a háttérben meghúzódva, aprónak látszó, ámde annál jelentőségteljesebb módon terelgették a szülő-gyerek kapcsolatot, és annak minden aspektusát.

A cselekmény javát uraló Wes-Erin kapcsolattól viszont a hajam égnek állt. Nem tudom, gyűlöltem-e már ennyire főszereplő srácot, mint ezt az elmebeteg ragacsot, de az biztos, hogy szívesen húztam volna rá kényszerzubbonyt, ahányszor csak megjelent.
Wes soha nem tartozott a kedvenceim közé, ám egészen mostanáig elvoltam vele, hisz nyálas papucsként, egy-két aranyos pillanatot tartogatva, szépen ellavírozgatott a maga egysejtű mivoltában. Mostanra viszont egy gyáva, mániákus, csakis önmagával törődő kölyökké nőtte ki magát. 
Na, de nagyon eltértem a témától, ami a "mi lesz, ha" jegyében a távolsággal, és az új közeggel előkerülő kérdéseket, problémákat boncolgatja, és alapjaiban egész jó is, hiszen reális dilemmákat vet fel. Vajon elég erős-e a páros kapcsolata ahhoz, hogy kiállja az idő és távolság próbáját? Képesek lesznek egy korlátokkal járó távkapcsolatban megélni az újonnan adódó, egyetemi lehetőségeket? És úgy egyáltalán: tényleg szerelem van köztük, vagy csak vonzalom? 
Ami engem illet, sokszor úgy éreztem, Erin részéről ez nem szerelem, inkább vonzalom keverve bűntudattal és némi szánalommal, ami valljuk be, tök oké ebben a korban. Sőt! 
Amivel ellenben nem tudtam kibékülni, az Wes nem normális szintű ragaszkodása. Van a féltés, a féltékenység, és van a mániákus birtoklási vágy, amikor egyik fél teljes mértékben megfojtja a másikat. Erinék kapcsolata erre nagyon jó példa. Elborzasztó, milyen következményekkel járhat egy ilyen kapcsolatban élni, noha úgy sejtem, az írónőnek nem ez volt vele a célja...

És végül, de nem utolsó sorban a harmadik téma, amit az első után megint megkapirgálunk, az az iskolai terror, melynek különlegessége az Erin fejlődésével, megerősödésével járó új megvilágítás. Jamie McGuire remek keretes szerkezetbe foglalta vele a trilógiát, s egyszersmind arra is rávilágított, hogy igenis van rá megoldás.

Mindent egybevetve, azoknak ajánlom a trilógiát, akik valami könnyed, gyors, agyalástól mentes olvasmányra vágynak, egy-két magvas gondolattal. Illetve elsősorban a fiatalabb olvasóközönség lehet az, aki azonosulni tud a főszereplők hétköznapibb dilemmáival, kezdve az első szerelemtől, az iskolai bántalmazáson át, a fokozatos felnőtté válás terhével.
Én a magam részéről egyáltalán nem bántam meg, hogy megismertem Erinéket, még úgy sem, hogy csak közepes élményt nyújtottak számomra, mert jó volt kikapcsolni általuk. Néha kellenek olyan könyvek, amik lelazítják a fáradt agytekervényeket, és a Véletlen sorozat nekem ilyen volt. Az meg már csak hab volt a tortán, hogy részese lehettem egy édes szülő-gyerek kapcsolatnak, és megismerhettem egy talpraesett, példaértékű lányt.


Pontszám: 5/3
Kedvenc szereplő: Erin szülei
Kedvenc jelenet: -
Negatívum: Wes
Borító: 5/5
Megtetszett? Vidd haza!




Nyereményjáték


Erin és Weston immár főiskolára mennek, mostani játékban ehhez kapcsolódó feladatotok lesz, méghozzá címer alapján kitalálni melyik amerikai felsőoktatási intézmény emblémáját látjátok. Mivel ez nem egy könnyű feladat, segítségül láthatjátok nevének első betűjét és az alapításának éve alapján könnyebb beazonosítani őket.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.






Nézzetek be a többi állomásra is

06/06 Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése